مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: زمین‌لرزه هیچ صدمه‌ای به آثار و ابنیه تاریخی این استان وارد نکرده است.

قره كليسا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار گفت: با توجه به شدت زلزله و اهمیت آثار و بناهای تاریخی شهرستان های واقع در مرکز و همسایگی کانون زلزله، کارشناسان میراث فرهنگی و عوامل یگان این اداره کل اقدام به پایش و بررسی ابنیه تاریخی کردند.

این مسئول اظهار کرد: به‌دلیل شدت زلزله و وقوع پس‌لرزه‌ها کارشناسان میراث فرهنگی و عوامل یگان حفاظت به طور مداوم در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی مبنی بر خسارت به آثار و ابنیه تاریخی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵/۹ ریشتری در آذربایجان شرقی و همچنین وقوع زمین‌لرزه‌ای ۴/۸ ریشتری در گردکشانه پیرانشهر در آذربایجان غربی، اظهار کرد: بعد از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله بررسی برای خسارات احتمالی واردشده به آثار و بناهای تاریخی و موزه‌های استان شروع شد که با بررسی به‌عمل‌آمده آسیبی به بناهای تاریخی آذربایجان غربی وارد نشده است.

جلیل جباری تاکید کرد: میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب و قره‌کلیسای چالدران هم در این زمین‌لرزه هیچ آسیبی ندیده‌اند.

جباری با اعلام آمادگی یگان حفاظت و کارشناسان میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: به‌منظور صیانت از آثار تاریخی، سرکشی و بازدید از بناهای تاریخی همچنان ادامه دارد.

* عکس: نمایی از بنای تاریخی قره‌کلیسا

کد خبر 462173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha