پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

معاون رهبر حزب کارگر انگلیس در آستانه انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور استعفا داد.

کوربین و واتسون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بامداد پنج‌شنبه ۱۶ آبان شبکه اسکای‌نیوز خبر داد که  «تام واتسون»، معاون رهبر حزب کارگر انگلیس از مقام معاونت جرمی کوربین کناره‌گیری کرده و از نمایندگی مجلس عوام استعفا می‌دهد.

واتسون ۵۲ ساله که از ۱۹۸۲ وارد حزب کارگر و در سال ۲۰۱۵ به عنوان معاون رهبر این حزب انتخاب شده بود، علت استعفای خود را «شخصی و نه سیاسی» توصیف کرد.

دو ماه پیش گزارش شد نهاد تصمیم‌گیری حزب کارگر در حال بررسی حذف پست معاون رهبری حزب است و واتسون گفته بود که از طریق پیامک از چنین موضوعی اطلاع یافته است.

این کناره‌گیری همچنین در آستانه انتخابات سراسری زودهنگام در انگلیس روی می‌دهد که هفته گذشته پس از مدت‌ها کش‌وقوس میان دولت و پارلمان این کشور در نهایت تصویب شد.

انتخابات عمومی انگلیس که سومین انتخابات پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود قرار است ۱۲ دسامبر ( ۲۱ آذر) برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده تا این لحظه هیچ حزبی نمی‌تواند اکثریت کرسی های مجلس عوام به دست آورد و در صورت تحقق این مساله، پیش‌بینی می‌شود همانند انتخابات سال ۲۰۱۰ میلادی، مجلس بعدی، به اصطلاح معلق شود و دو یا چند حزب ناچار شوند با هم ائتلاف کنند و دولت بعدی انگلیس را شکل دهند.

کد خبر 461985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha