برای داشتن چشمانی زیبا و قوی باید علاوه بر رعایت اصول سلامت چشم به فکر تغذیه‌ای اصولی برای سلامت چشم‌ها هم باشید.

انواع توت

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مجله سلامت،  در این مقاله با ما همراه شوید تا هفت ماده غذایی مفید برای سلامت چشم‌ها را معرفی کنیم.

احتمالا شنیده‌اید که هویج و دیگر میوه‌های نارنجی رنگ و سبزی‌جات سلامتی چشم را افزایش داده و از بینایی محافظت می‌کنند. بتا کاروتن، نوعی ویتامین A که به این مواد غذایی رنگ نارنجی می‌بخشد به شبکیه و دیگر نقاط چشم کمک می‌کنند تا به آرامی عمل کنند.

البته بهبود دید فقط به بتاکاروتن مربوط نیست. ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی برای سلامتی چشم ضروری هستند. این ۵ ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بینایی شما بهبود یابد.

  • سبزی‌جات

مطالعات نشان می‌دهد سبزی‌جات حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستند که به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می‌کند.

تقویت بینایی | چند تمرین ساده

  • تخم مرغ

به گفته پل دورتی، مدیر پزشکی بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منبع اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روی است و به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند.

  • مرکبات و انواع توت‌ها

این میوهها سرشاز از ویتامین C هستند و به منظور کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مصرف می شوند.

  • بادام

بادام غنی از ویتامین E می باشد و باعث کاهش آسیب دژنراسیون ماکولا می شود. یک مشت بادام (یک اونس) نیمی از دوز روزانه ویتامین ای روزانه را فراهم می‌کند.

  • ماهی‌های چرب

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی سرشار از DHA، اسید چرب موجود در سطح شبکیه چشم، هستند. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک می‌گوید مقدار کم این ماده باعث سندرم خشکی چشم می‌شود.

  • میوه تاماریلو

از آنجا که تاماریلو حاوی ویتامین A است، ممکن است در بینایی بیشتر چشم‌ها نقشی موثر داشته باشد. ویتامین A در جهت بینایی خوب، سیستم ایمنی قوی و رشد سلولی مهم است. بتاکاروتن نوعی از ویتامین A است که به طور خاص از گیاهانی مانند تاماریلو به دست می‌آید. بتا کاروتن یا ویتامین A یک آنتی‌اکسیدان است. مصرف این آنتی اکسیدان مفید، میتواند به تقویت بدن و حفظ سلامتی کمک کند.

کد خبر 461745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =