سازمان دیده بان حقوق بشر از تشدید سرکوب‌ها و اقدام‌هایی که با هدف خفه کردن مخالفان و منتقدان در عربستان به ویژه در دوره محمد بن سلمان انجام می‌شود؛ خبر داد.

ديده بان حقوق بشر

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهر به نقل از النشره نوشت: سازمان دیده بان حقوق بشر از تشدید سرکوب ها و اقداماتی که با هدف خفه کردن مخالفان و منتقدان در عربستان انجام می‌شود؛ به شدت انتقاد کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: تشدید سرکوب در دوره محمد بن سلمان به اصلاحات در عربستان ضربه می‌زند. اقدامات سرکوبگرانه و موارد فراوان نقض حقوق بشر وجود دارد. مقامات سعودی بسیاری از روشنفکران و متفکران و فعالان بارز اصلاحات در عربستان را در دوره محمد بن سلمان به بند کشیده اند. اگر عربستان به دنبال اصلاحات واقعی است نباید فعالان برجسته را در بند کشد و رفتار بدی با آنها داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: بازداشت شهروندان به خاطر انتقاد مسالمت‌آمیز از سیاست‌های دولت موضوع جدیدی در عربستان نیست اما تعداد فراوان و طیف گسترده ای که در مدت زمان کوتاهی هدف قرار گرفته اند و نیز اقدامات سرکوبگرانه جدید سبب شده است که شاهد موج بازداشت های قابل ملاحظه ای پس از سال ۲۰۱۷ باشیم.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: برای این‌که نشان داده شود که اصلاحات واقعی در عربستان جریان دارد، ملک سلمان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی باید اصلاحات جدیدی انجام دهند که برآورده‌کننده حقوق اساسی شهروندان عربستانی باشد و شامل آزادی بیان و تشکیل جمعیتها و تجمع شود و همچنین باید اصلاحات، استقلال دستگاه قضایی را هم شامل شود و اقدامات حقوق لازم به عمل آید.

کد خبر 461661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha