دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

روزی که لوییز همیلتن موفق به کسب پیروزی در گرندپری آمریکا نشد، ششمین قهرمانی جهان خود را در پیست کوتا جشن گرفت.

همیلتون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، فصل رویایی تیم مرسدس در فرمول یک با کسب یک و دوی تیمی دیگری در گرندپری آمریکا با پیروزی والتری بوتاس و سکوی دوم لوییز همیلتن ادامه یافت تا در روزی که همیلتن از هم‌تیمی و تنها رقیب باقیمانده‌اش در رقابت‌های قهرمانی جهان شکست خورده بود، ششمین قهرمانی جهان خود را جشن بگیرد.

بوتاس که مسابقه را از رده‌ اول شروع کرده بود با یک استارت عالی پیشتاز مسابقه باقی ماند و این در حالی بود که سباستین وتل راننده‌ فراری در رده‌ دوم با یک استارت بسیار ضعیف و عجیب در همان ابتدای کار چند رده از دست داد. مکس ورشتپن هم مانند بوتاس استارت خوبی داشت و توانست خود را به رده‌ دوم برساند، همیلتن با پشت سر گذاشتن هر دو فراری توانست با کسب دو رده سومین ماشین پیشتاز مسابقه باشد. لکلرک هم پشت سر همیلتون با سبقت از وتل در پیچ نهم، در رده‌ چهارم قرار گرفت.

بدشانسی وتل اما اینجا به پایان نرسید و او به تیمش اعلام کرد که به شدت مشکل کم‌فرمانی دارد و با اینکه با کسی برخورد نداشته احساس می‌کند ماشین یک مشکل اساسی دارد. ماشین وتل در همان دور اول به شکل عجیبی در پیچ‌ها و روی دست‌اندازها بالا می‌پرید و تنها هشت دور بعد در حالی که لاندو نوریس و دنیل ریکاردو به راحتی از او سبقت گرفته بودند، مشخص شد که پیست پر دست‌انداز و ناهموار کوتا بالاخره قربانی گرفته و وتل سیستم تعلیق چرخ عقب سمت راست خود را از دست داده است. جلوی ماشین وتل به شکل ترسناکی از زمین جدا شد در این لحظه گرند پری آمریکا دیگر برای او تمام شده بود.

بدین ترتیب بوتاس پیشتاز مسابقه باقی ماند و ورشتپن، همیلتون، لکلرک و ریکاردو که توانسته بود از نوریس سبقت بگیرد، رده‌های بعدی را در اختیار داشتند. در دور ۱۳ و ۱۴ ورشتپن و بوتاس پشت سر هم به پیت‌استاپ رفتند و هر دو با لاستیک‌های هارد به پیست بازگشتند. بوتاس موفق شد خیلی زود از لکلرک که در جایگاه دوم قرار گرفته بود اما به شدت از کمبود سرعت رنج می‌برد سبقت بگیرد و در دور بعد ورشتپن نیز رده سوم لکلرک را از آن خود کرد و او را به رده چهارم فرستاد.

بوتاس پس از تعویض لاستیک‌هایش سریع‌تر از همیلتن پیشتاز شده بود و پیشبینی می‌شد در چند دور آینده به هم‌تیمی‌اش برسد، در همین حین همیلتن هم از رفتن به پیت برای تعویض لاستیک‌های کهنه‌اش امتناع کرد و خواست که مدت بیشتری در پیست باقی بماند.

بوتاس خیلی زود توانست همیلتن را پشت سر بگذارد و همیلتون نیز با لاستیک‌های کهنه‌تر تلاش چندانی برای دفاع از رده‌اش نکرد و بالاخره در همان دور برای تعویض لاستیک به پیت رفت. با توجه به استراتژی تیم‌ها به نظر می‌رسید بوتاس و ورشتپن که در رده اول و دوم قرار داشتند دو پیت‌استاپ را در دستور کار دارند و همیلتون نیز در رده سوم مانند مسابقه مکزیک یک پیت‌استاپ خواهد داشت.

در رده‌های پایین‌تر مسابقه الکس آلبون یک بازگشت فوق‌العاده به مسابقه داشت و با استفاده از سرعت ماشین ردبول سبقت پشت سبقت می‌گرفت و موفق شد تا دور ۳۸ خود را به رده پنجم مسابقه برساند.

مکس ورشتپن پس از مرسدس‌ها سوم شد و چارلز لکلرک که در طول مسابقه حتی نتوانست تلاشی برای نزدیک‌تر شدن به سه رده‌ی اول بکند، در رده‌ی چهارم ایستاد. او البته با تعویض لاستیک به سافت در دورهای پایانی موفق شد با شکستن رکورد پیست سریع‌ترین دور مسابقه را به نام خود ثبت کرده و یک امتیاز آن را نیز دریافت کند.

بوتاس در پایان با تبریک به لوییز همیلتن برای کسب ششمین قهرمانی جهانش گفت: "من امسال نتوانستم به هدفم برسم، همیشه فصل بعدی هست... اما لوییز شایسته‌ این قهرمانی بود."

همیلتن با یاد کردن از نیکی لادا مدیر فقید مرسدس که بهار امسال از دنیا رفت، گفت: " من بسیار دلتنگ نیکی هستم... اگر بود دیروز می‌گفت که زیادی دارد به من پول می‌دهد اما امروز کلاهش را برای من از سر برمی‌داشت. من بدون نیکی هرگز نمی‌توانستم به اینجا برسم و او امروز اینجا همراه ماست."

در پایان در مراسمی که هیچ شبیه جشن شایسته‌ ششمین قهرمانی جهان نبود، لوییز همیلتن روی سکوی دوم پیست کوتا ایستاد و ششمین قهرمانی جهان خود را به سردی جشن گرفت تا منتظر جشنی شایسته‌تر در گاراژ مرسدس بماند. او حالا تنها یک عنوان قهرمانی جهان دیگر برای رسیدن به رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای لازم دارد. رکوردی که با توجه به عملکرد درخشان این راننده‌ بریتانیایی و سلطنت شش ساله‌ تیم مرسدس بر فرمول یک، دور از دست نیست.

کد خبر 461643

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha