دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از راه‌اندازی اولین مدرسه با بهره‌وری سبز کشور در پایتخت خبر داد.

مدرسه سبز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی شهری با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف راهبردی مدیریت سبز و استفاده بهینه از انرژی را طی دو سال اخیر در نوسازی مدارس استان تهران به صورت جدی مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی افزود: در همین راستا طراحی مدارسی با شاخص‌های بهره‌وری سبز با سه رویکرد تبدیل مدرسه در حال بهره‌برداری و تبدیل مدرسه در حال ساخت به مدرسه با بهره‌وری سبز و صیانت از هویت معماری ایرانی اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در واقع عملیات ساخت مدرسه سبز به تازگی شروع شده و اولین استانی هستیم که آن را اجرا کردیم، گفت: مدرسه در حال بهره‌برداری شهید حسن باقری با ۷۰۰۰ متر زیربنا در منطقه ۵ تهران به عنوان پایلوت این طرح در استان تهران در نظر گرفته شد و مورد بازنگری‌های کلی به لحاظ شاخص‌های مدنظر قرار گرفت.

شهری افزود: با تلاش‌های انجام شده در فصل تابستان برای ایجاد تغییرات ساختاری، در حال حاضر این مدرسه به مدرسه‌ای با بهره‌وری سبز تبدیل شده است.

شهری ادامه داد: از جمله اصلاحات انجام شده می‌توان به جمع‌آوری یا هدایت آب باران برای پر کردن فلاش تانک سرویس‌های بهداشتی و آبیاری فضای سبز و نصب آبگرمکن خورشیدی برای تأمین آب مصرفی ساختمان، بهره‌مندی از تجهیزات کم مصرف الکتریکی مانند چراغ‌های ال ای دی، نصب کولرهای آبی جدید، نصب پنجره‌های فلزی دوجداره و طراحی محوطه با پوشش گیاهی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در ساخت و بازطراحی مدارس با بهره‌وری سبز بسیاری از الگوهای مصرفی مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: موضوع توجه به کاهش مصرف انرژی یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت در طراحی این مدارس است. در مدرسه بازطراحی شده شهید باقری در منطقه پنج تهران نیز این رویکرد عملیاتی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: همچنین تلاش شده است تا با استفاده از تجهیزات جدید مرتبط با انرژی بتوانیم در مصرف برق، آب، گاز، نگهداشت گرمایش و سرمایش در فصول مختلف و همچنین ایجاد فضایی آرام برای تحصیل دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

شهری ادامه داد: مدارس با بهره‌وری سبز با معیارهایی ساخته می‌شوند که در کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف کاغذ و مواد مصرفی و لوازم اداری، بازیافت ضایعات و غیره در مدارس نیز موثر باشند.

کد خبر 461605
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha