صبر مدیران بایرن مونیخ سرانجام سر آمد و در اقدامی قابل‌انتظار نیکو کواچ را از سرمربیگری پرافتخارترین تیم فوتبال آلمان کنار گذاشتند.

نيكو كواچ

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از مارکا، کواچ که فصل گذشته بایرن مونیخ را به کسب دوگانه داخلی رهنمون کرده بود، از ابتدای فصل تازه چندان مطمئن ظاهر نشد و تیم او تا پایان هفته دهم روی پله چهارم جدول ایستاد. مدافع عنوان قهرمانی بوندسلیگا فقط یک بازی از چهار دیدار اخیر خود را در لیگ داخلی برد و در بازی آخر هم پنج بر یک به اینتراخت فرانکفورت باخت تا حکم اخراج کواچ مهر و امضا شود.

بازیکن پیشین تیم ملی کروواسی که زاده برلین در آلمان است، سال گذشته جانشین یوپ هاینکس شد و یک فصل و ۱۰ هفته در بایرن دوام آورد. قرار است در بازی شامگاه چهارشنبه در لیگ قهرمانان اروپا با المپیاکوس یونان و البته بازی حساس و مهم هفته آینده برابر بروسیا دورتموند موسوم به درکلاسیکر هانسی فیلک روی صندلی سرمربیگری بایرن مونیخ بنشیند و جانشین موقت سرمربی اخراجی این تیم باشد.

کواچ ۴۸ ساله در فصل گذشته بایرن را به قهرمانی شماره ۲۸ در بوندسلیگا رساند و با ۹ امتیاز بالاتر از دورتموند صدرنشین لیگ شد. او در بیانیه خود پس از اخراج از بایرن، به تصمیم مدیران تیم مونیخی احترام گذاشت و از سوی خود و برادرش رابرت از حدود ۱۸ ماه حضور در بایرن تشکر کرد. کواچ یک قهرمانی سوپرکاپ هم برای بایرن به ارمغان آورده بود. این تیم با پنج برد از ۱۰ بازی و ۱۸ امتیاز (چهار امتیاز کمتر از گلادباخ) در رده چهارم است.

کارل-هایتنس رومنیگه، مدیر اجرایی بایرن هم در بیانیه خود چنین گفت: «اولی هوینس، حسن سالی‌همیدزیچ و من روز شنبه بحثی مفصل با نیکو کواچ داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است دیگر نیکو سرمربی بایرن نباشد. ما از این اقدام خشنود نیستیم و مایلم مراتب سپاس خود را از کواچ برای همه کارهایش در بایرن به ویژه بردن دوگانه ابراز کنم.»

پس از اخراج سرمربی میلان که بسیار محتمل بود و چندان هم سر و صدا نکرد، خروج نیکو کواچ از آلیانتس آره‌نا نخستین قربانی تحت فشار روی نیکمت تیم‌های بزرگ اروپاست. ارنستو والورده (سرمربی بارسا) با وجود صدرنشینی در لالیگا، مائوریسیو پوچتینو (سرمربی تاتنهام) با حضور در رده ۱۱، اوله گونار سولسشر (سرمربی منچستریونایتد) با قرار داشتن در رده ۱۰ و اونای امری (سرمربی آرسنال) با نشستن در رده پنجم گزینه‌های دیگر اخراج هستند.

کد خبر 461573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha