همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی توئیتر که به عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی به شمار می رود، برای رئیس جمهوری تاجر مسلک آمریکا به سلاحی ارزان برای حمله به منتقدان و مخالفان خود در داخل و خارج تبدیل شده است.

ترامپ و توئيتر 833

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره استفاده دونالد ترامپ از توئیتر، نوشت این سیاستمدار آمریکایی طی حدود سه سال اخیر ۱۱ هزار و ۳۹۰ توئیت ثبت کرده که بیش از نیمی از آنها، برای حمله به افراد یا کشورهای مختلف نوشته شده است.

"کالین کانوی" (Kellyanne Conway)، مشاور ارشد کاخ سفید در واکنش به گزارش نیویورک تایمز و در دفاع از توئیت های ترامپ گفته است «همان‌طور که همگان نیاز به غذا خوردن دارند، ترامپ هم نیاز به توئیت کردن دارد.»

بنابر گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا تاکنون ۱۱هزار و ۳۹۰ توئیت ثبت کرده که پنج هزار و ۸۸۹ توئیت او علیه ۶۳۰ فرد یا حزب یا کشور بوده است.  

عادت بیش از حد ترامپ به توئیت کردن توجه سیاستگذاران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده است. آنها معتقدند که رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت‌هایش  قوانین مربوط به این شبکه اجتماعی را نقض کرده است.

به گزارش ایرنا، خاصیت هجومی و تخاصمی توئیت‌های ترامپ باعث شده بسیاری از توئیت های او دردسرساز شود.

توئیتی که ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی در آن  کره شمالی را تهدید کرد و نوشت «ممکن است کره شمالی دیگر وجود نداشته باشد»، مسئولان توئیتر را بر آن داشت تا این توئیت که متناقض با سیاست های این شبکه اجتماعی است حذف کند، چراکه بیم آن می رفت تا توئیت ترامپ منجر به یک جنگ هسته‌ای شود و این توئیت به منزله اعلام جنگ با کره شمالی بود.

برخی از کاربران سرشناس توئیتر از جمله خبرنگاران شبکه خبری ان بی سی آمریکا از این شبکه اجتماعی خواستند که حساب کاربری ترامپ را به دلیل تهدید ایران تعلیق کند.

کد خبر 461459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha