همشهری آنلاین: خانواده دکتر مهدی حسن بویان به دلیل ناتوانی جسمی پسر پنج‌ساله‌شان در آستانه بازگردانده‌شدن از استرالیا به بنگلادش قرار گرفته‌اند.

ديپورت خانواده بنگلادشي از استراليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، درخواست تمدید روادید خانواده سه نفری بویان به دلیل داشتن پرونده پزشکی در وزارت بهداشت استرالیا رد شده است. دکتر بویان هشت سال پیش با روادید دانشجویی از بنگلادش به استرالیا آمد و یک سال بعد در سرزمین مادری خود با رباکه سلطانه ازدواج کرد. اندکی بعد رباکه به همسرش در استرالیا پیوست و همان سال پسرشان ادیان در بیمارستان گیلانگ این کشور به دنیا آمد.

بویان و سلطانه چند ماه پس از تولد پسرشان دریافتند ادیان در بالا بردن سر خود مشکلی کوچک دارد. آزمایش‌ها هم نشان داد این مشکل ناشی از یک فلج مغزی بسیار ملایم است که به دلیل یک حمله قلبی مختصر اندکی پیش یا پس از به دنیا آمدن رخ داده است. با این حال، ادیان در این پنج سال با کمترین مشکل به زندگی خود ادامه داده و فقط گاهی در حرکت دادن دست چپ خود به مشکل خورده است.

بویان دوره کارشناسی را در بنگلادش به پایان رساند و کارشناسی ارشد خود را در کره‌جنوبی گرفت. او سال ۲۰۱۶ در مقطع دکتری از دانشگاه دیکین در استرالیا دانش‌آموخته شد و با همین مدرک می‌توانست روادید اقامت دائم همراه خانواده در این کشور را هم بگیرد اما درخواست او به دلیل مشکل جسمی ادیان رد شد. در استرالیا قانون «مردودی یک نفر، مردودی همه» در بخش پزشکی به شدت اعمال می‌شود.

خانواده بویان اعتراض خود را به رد شدن درخواست روادید اعلام کردند و قرار شد پرونده سلامتی پسر آنها سه سال بعد دوباره بررسی شود. کمیسیون پزشکی نظام بهداشت استرالیا اعلام کرد ادیان همچنان از یک ناتوانی ملایم حرکتی رنج می‌برد و به دلیل دائمی بودن این ناتوانی، نمی‌توان برای او و خانواده‌اش روادید اقامت در استرالیا صادر کرد. مقام‌های استرالیایی معتقدند ادیان با مشکل جسمی خود نمی‌تواند بدون دریافت کمک در مدرسه درس بخواند.

خانواده بویان در آخرین اقدام خود دست به دامان وزیر مهاجرت استرالیا شده‌اند. دیوید کولمن این قدرت را دارد راسا درباره اعطای ویزا به این خانواده تصمیم بگیرد و لازم نیست درباره دلایل اقدام خود توضیح بدهد. خانواده بنگلادشی فعلا به روادید سه ماهه در استرالیا اقامت دارند تا نتیجه پرونده آنها مشخص شود.

کد خبر 461445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha