همشهری آنلاین: رئیس مرکز آمار ایران گفت: حدود ۲۷ درصد جمعیت کشور در کلان‌شهرها سکونت دارند و هشت شهر به عنوان کلان‌شهر رسمی معرفی شده است.

جمعيت

ایرنا نوشت: جواد حسین‌زاده نیستانی در نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در اصفهان، با یادآوری اینکه هم اینک تهران، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز، کرج، اصفهان و اراک ۸ کلان‌شهر رسمی ایران هستند، افزود: در آمار جدید، کرمانشاه به عنوان نهمین کلان‌شهر ایران اضافه شده است که بالای یک میلیون جمعیت دارد.

وی سهم کلان‌شهرها از نظر تولید ناخالص داخلی را حائز اهمیت دانست و افزود: کمیته آمار بخشی کلان‌شهرها با هدف سامان‌بخشی نظام آمار این مناطق ایجاد شده است.

رییس مرکز آمار ایران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در شرایط کنونی حدود ۵۵ درصد از نیاز آماری در سطح ملی و ۳۵ درصد استانی و کمتر از ۱۵ درصد در سطح شهرستانی تهیه می‌شود.

وی تاکید کرد: ریشه آمار از حکومت کردن می‌آید بدان معنا که آمار به منظور اداره جوامع بشری شناخته می‌شود و اهمیت آن در مدیریت شهری حائز اهمیت است. همچنین برای برنامه‌ریزی شهری نیاز به آمار با کیفیت داریم یعنی ابعاد کیفیت‌ در حوزه آمار باید جامع و به هنگام و در دسترس همگان باشد.

کد خبر 461301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha