گاندو یا همان تمساح پوزه کوتاه سرگردان در روستای منطقه راسک در جنوب سیستان و بلوچستان که شبانه به روستا وارد شده بود، توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز شناسایی و زنده گیری شد.

گاندوی شب گرد

‌به گزارش همشهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری و رها سازی یه سر تمساح سرگردان در روستای منطقه راسک در جنوب استان خبر داد و گفت: پس از اطلاع یابی از ورود تمساح سرگردان به یکی از روستاهای منطقه راسک، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز بلافاصله در منطقه حضور یافتند و اقدام به زنده گیری گاندوی شب گرد کردند.

وحید پورمردان ادامه داد: مردم جنوب استان سال های سال است که با گاندوها زندگی می‌کنند و محیط زیست استان را در راستای حفظ و حراست از این گونه یاری می رسانند. مردم  در زنده گیری تمساحی که وارد حریم روستا در منطقه جاسک شده بود و انتقال آن به دامن طبیعت و زیستگاه مناسب مشارکت کردند. وی افزود: گاندوی مذکور به سرعت به محل زیستش دریاچه پشت سد پیشین در بلوچستان منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان از همه اهالی منطقه و روستاهای مجاور زیستگاه های تمساح تقاضا کرد تا از نزدیک شدن به برکه های زیست این گونه خودداری کنند و در صورت مشاهده تمساح در حریم مناطق مسکونی به سرعت موضوع را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست منطقه اطلاع دهند.

کد خبر 461270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha