همشهری‌آنلاین: فراخوان هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی (جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی) منتشر شد.

هفتمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال رضوي 833

به گزارش وب‌سایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی (جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی)، ۲۶ بهمن‌ماه، هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

اهداف این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی درترویج آموزه‌های دینی و اهل بیت علیه‌السلام به ویژه امام رضا (ع) درجامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی، تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی است.

اهداف هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی شامل این موارد است: 

الف: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی.

ب: هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی درترویج آموزه های دینی و اهل بیت علیه السلام به ویژه امام رضا (ع) درجامعه.

ج:تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی.

د: تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی.

از جمله منابع و موضوعات این دوره از جشنواره هم بهره گیری از آموزه های قرآن کریم، احادیث اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحبنظران، اندیشمندان است و هنرمندان برای تولید و انتشار آثارمناسب در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های فرهنگی، هنری و رسانه­‌ای می‌بایست در زمینه‌های ذیل اقدام کنند:

۱-    ارزش‌های اخلاقی(صداقت-امانتداری- کرامت انسانها - حفظ آبروی افراد-رزق حلال و...)وضد ارزشهای اخلاقی (دروغ-خیانت در امانت-تهمت وافترا-حرامخواری و ...).

۲-    ارزش‌های اجتماعی (روابط اجتماعی-روابط خانوادگی-روابط با گروه دوستان-وقف-کاروتولید- مسئولیت پذیری- محیط زیست و...).

۳-    ارزش‌های حاکمیتی (اهداف نظام اسلامی- عدالت- رسیدگی به امور مردم- روابط متقابل مردم و مسئولان و...).

۴-    زیارت(زیارت عارفانه- خاطرات سفر زیارتی- دلنوشته های زیارت - واگویه های زیارت-زیبایی ومعنویت حرم مطهر-شفاعت- نماز و نیایش و...).

آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پر مخاطب فرهنگی، هنری و رسانه ای باید همراه با هشتگ‌های #امام_رضا و #امام_رئوف باشند و محتواهای قابل پذیرش در این جشنواره شامل عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ(کلیپ)، پویانمایی(انیمیشن) و موشن گرافیک است که بر اساس کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان و دیدگاه آنها و غنای محتوایی ارزیابی خواهند شد.

منابع و موضوعات در این جشنواره بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم، احادیث اهل‌بیت (ع) به ویژه امام رضا(ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحب‌نظران، اندیشمندان وهنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های فرهنگی، هنری و رسانه­‌ای است.

نحوه ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره:

* علاقمندان باید آثاری را که در گروه‌ها یا کانال‌ها و یا صفحات مرتبط با خویش منتشر کرده اند را از طریق مراجعه به هر یک از شبکه­های اجتماعی و اپلیکیشن­های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایلو با انتخاب هشتگ # امام­ـ رضا  و  # امام_رئوف منتشر کنند.

* ثبت نام از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir انجام می‌شود.

* با توجه به اینکه علاوه بر انتشار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌­های یاد شده انتشار آثار در اینستاگرام نیز مورد توجه و دارای امتیاز است، لازم است تا شرکت‌کنندگان پس از انتشار اثر در یکی از شبکه‌­ها و اپلیکیشن­‌های یاد شده و ثبت نام در سایت جشنواره چنانچه آثار خود را در اینستاگرام منتشر کرده‌اند، لینک صفحه اینستاگرام خود را نیز در سایت جشنواره ثبت کنند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی تا اول بهمن است.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شبکه­‌های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل با عنوان هشتگ # امام­ـ رضا و # امام_رئوف برگزار می‌شود.

کد خبر 461244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha