همشهری آنلاین: پلیس انگلیس با اشاره به نتایج به دست آمده از تحقیقات مربوط به اجساد ۳۹ قربانی کشف‌شده در یک تریلر یخچال‌دار استان اسکس، همه قربانیان را ویتنامی معرفی کرد.

تریلی یخچال‌دار انگلیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تیم اسمیت معاون پلیس استان اسکس در جنوب شرق انگلیس گفت: نتایج تحقیقات نشان داده است همه ۳۹ قربانی تبعه ویتنام هستند. پیش‌تر پلیس انگلیس گفته بود ۳۱ مرد و ۸ زن قربانی در تریلر یخچال‌دار که قاچاقچیان انسان آنان را از بلژیک با کشتی به انگلیس آورده و سپس با کانتینر یخچال‌دار از بندر به شهر اسکس منتقل کرده بودند، تبعه چین‌اند.

مرگ هولناک ۳۹ نفر در درون اتاقک آهنی یک تریلر یخچال‌دار در انگلیس، که اول آبان‌ماه کشف شد، به مطالبه افکار عمومی برای آشکار شدن ابعاد این جنایت و مبارزه با شبکه‌های قاچاق انسان مبدل شده است. علاوه بر موریس رابینسون، راننده بریتانیایی ۲۵ ساله تریلر حامل اجساد، ۴ نفر دیگر بازداشت شدند و پلیس در جست‌وجوی دو برادر دیگری به نام‌های کریستوفر و رونان است که گفته می‌شود در این جنایت نقش داشته‌اند و اکنون فراری‌اند. تصاویر این دو برادر بارها از رسانه‌های تصویری انگلیس منتشر شده است تا هر کس از محل اختفای آنان خبری دارد به پلیس اطلاع دهد.

نهادهای مبارزه با برده‌داری نوین در انگلیس بارها درباره افزایش فعالیت شبکه‌های قاچاق انسان در این کشور هشدار داده‌اند. بر اساس برآورد نهاد بین‌المللی مبارزه با برده‌داری ۱۳۶ هزار نفر از جمله چند هزار کودک و نوجوان در انگلیس به صورت برده به سر می‌برند که در ۵ سال اخیر شمار آنان ۱۰ برابر شده است. نهاد بین‌المللی مبارزه با برده‌داری از دولت‌ها خواسته به سهل‌انگاری‌ها در مبارزه با برده‌داری نوین پایان دهند و در این باره مسئولیت‌پذیر باشند.

کد خبر 461197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha