همشهری آنلاین: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زنگ نماز برای مدیران مدارس اجباری است و هر مدیری مکلف است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برنامه درسی برای زنگ نماز خالی کند گفت: حضور دانش آموزان اختیاری است و الزام و اجباری برای شرکت در نماز وجود ندارد.

نماز مدرسه

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های ترویجی حوزه نماز در مدارس اظهار کرد: امسال پیش اجلاس سراسری نماز را در ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور در دست طراحی داریم. اجلاس سراسری نماز یک اجلاس نمادین است اما برای استفاده از این ظرفیت و با هدف ایجاد انگیزه، توسعه و تبلیغ  و ترویج فرهنگ اقامه نماز، پیش اجلاسی در همه مناطق برگزار و از ایده‌های خوب و موفقین حوزه نماز از سطح مدرسه تا منطقه تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به زنگ نماز گفت: در مدارس زنگ نماز داریم ولی به هیچ وجه اجباری نیست البته زنگ نماز برای مدیران مدارس اجباری است و هر مدیری مکلف است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برنامه درسی برای زنگ نماز خالی کند همانند کلاس ریاضی و فیزیک، ولی حضور دانش آموزان اختیاری است و الزام و اجباری وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با تمام توان سعی می‌کنیم با روش‌های تبلیغی و ترویجی دانش‌آموزان را به نماز دعوت کنیم اظهار کرد: هر پدر و مادر و هر مسئول و معلمی مکلف است بر اساس فرامین قرآنی به اقامه نماز کمک کند.

کد خبر 461177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha