پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسناد سری پرونده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در «کاگ‌ب» سازمان اطلاعات شوروی سابق در نمایشگاهی در شهر سنپترزبورگ زادگاه وی، در معرض نمایش قرار گرفت.

پوتین

به گزارش اسپوتنیک، در یکی از این اسناد که در مرکز دولتی آرشیو اسناد تاریخی- سیاسی سن پترزبورگ به نمایش درآمد، نوشته شده است: پوتین کارمندی با نظم و دیسیپلین، مجری دستورها و با انصاف و درستکار است که در امور سازماندهی و ورزشی عملکرد خوبی دارد.

پوتین از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یکی از مقام‌های ارشد سازمان اطلاعات خارجی شوروی در امور آلمان شرقی کار کرده است و در این کشور اروپایی تا پیش از اتحاد آن با آلمان غربی زندگی می‌کرد.

وی پیشتر درباره کار خود در کاگ‌ب گفته بود: کار من تنها در بخش سرویس اطلاعات خارجی نبود، بلکه در بخش سری امور غیرقانونی نیز خدمت کرده‌ام.

پوتین به عنوان مدیر خانه دوستی اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری دموکراتیک آلمان هم خدمت کرده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین درباره ویژگی‌های الزامی برای کار در بخش سری امور غیرقانونی، گفت: افراد حاضر در این بخش خاص، باشخصیت و ویژه بودند تا بتوانند زندگی معمولی، بستگان، خانواده و کشور خود را ترک کنند، زیرا ممکن بود برای سال‌های طولانی زندگی را تنها وقف خدمت به میهن می‌کردند.

در سند دیگر کاگ‌ب در مورد پوتین خاطرنشان شده است: رفیق پوتین همواره سطح ایدئولوژیکی و سیاسی خود را ارتقاء و مهارت حرفه‌ای خود را بهتر می‌کند و به ورزش علاقه دارد.

در سند محرمانه دیگری پوتین به عنوان فردی با اخلاق معرفی شده که از اعتبار و محبوبیت در بین همکاران خود برخوردار است.

نمایشگاهی که اسناد پوتین در آن به نمایش در آمده «چهره‌های برجسته تاریخ میهنی (روسیه و شوروی) در قرن‌های بیستم و بیست و یکم» نام دارد و در آن اسناد شماری از مقام‌های روس از جمله «والنتینا ماتویینکو» رئیس فعلی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه)، «گئورگی پولتاوچنکو» فرماندار سابق سن پترزبورگ، «یوری گاگارین» نخستین فضانورد جهان از شوروی و «میخاییل گورباچف» آخرین رئیس جمهور اتحاد شوروی به نمایش درآمده است.

کد خبر 461059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha