پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از وقوع دو زمین‌لرزه‌ قدرتمند در ماه جاری میلادی در جنوب فیلیپین، صبح پنج‌شنبه یک زمین‌لرزه ۶.۵ ریشتری جنوب این کشور را لرزاند و منجر به کشته شدن دست‌کم پنج نفر و بر جای ماندن ویرانی‌های بسیار شد.

زلزله فيليپين

ایسنا نوشت: این زمین‌لرزه در حالی جزیره میندانائو را لرزانده که خسارات‌ زلزله ۶.۶ ریشتری روز سه‌شنبه ۲۹ اکتبر و زلزله ۶.۳ ریشتری ۱۶ اکتبر هنوز جبران نشده‌اند.

به گفته مقامات فیلیپین، شمار قربانیان این مجموعه زلزله‌های جزیره میندانائوی فیلیپین از ۱۶ اکتبر تا کنون به ۲۰ نفر رسیده است.

آخرین زمین‌لرزه صبح امروز در ۳۳ کیلومتری شمال شرقی شهر تولونان در استان کوتاباتو به وقوع پیوست و در زمان وقوع آن،  رئیس جمهور فیلیپین نیز نزدیکی مرکز زلزله حضور داشت.

این زمین‌لرزه علاوه بر پنج کشته، ده‌ها زخمی نیز بر جای گذاشته و منجر به تخریب خانه‌های بسیاری شد.

انستیتوی آتشفشانی و زلزله شناسی فیلیپین (Phivolcs) به مردم توصیه کرده است با توجه به احتمال وقوع پس‌لرزه‌های بیشتر و قوی‌تر در خارج از خانه‌ها و ساختمان‌ها بمانند.

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین به کلیه دستگاه‌ها و واحدهای دولتی محلی دستور داده است که کمک‌های لازم و امدادرسانی فوری را به افراد آسیب‌دیده ارائه دهند.

بنا بر گزارش رویترز، وقوع زمین‌لرزه‌های مکرر در فیلیپین که در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» قرار گرفته، به دلیل شرایط و فعالیت‌های درون زمین رایج است.

کد خبر 461058
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha