همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیاده روی میلیونی اربعین امسال که با همراهی نیروهای مرزی و امنیتی ایران و عراق صورت گرفت، بزرگترین عملیات تامین امنیت در جهان محسوب می‌شود.

قاسم رضایی

سردار قاسم رضایی در آیین تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی افزود: در این پیاده روی میلیونی، بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی از چهار مرز تعیین شده در امنیت کامل تردد کردند و با وجود ناامنی های بالقوه موجود در منطقه، هیچ مشکل امنیتی برای این تعداد زائر ایجاد نشد.

وی اضافه کرد: تردد بیش از ۵۵۰ هزار زائر از مرزهای کشور تنها در مدت ۲۴ ساعت امری غیرقابل باور برای کارشناسان در دنیا بود که با همراهی نیروهای مرزی ایران و عراق در جریان پیاده روی اربعین به انجام رسید.

وی بیان کرد: طبق برآوردها، بزرگترین عملیات مشترک با تاثیر جهانی بیت ایران و عراق در ایام اربعین انجام شد که این امر قابل تامل و تحمل برای نظام سلطه و جهان استکباری نیست.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تبادل بیرق متبرک امام حسین (ع) و امام رضا (ع) بین نیروهای مرزی ایران و عراق ادامه داد: این در حالی است که در سال های دور، توپ و گلوله بین دو طرف در مرز مهران مبادله می شد و اکنون این تقابل نظامی به تعامل ۲ کشور منجر شده است.

سردار رضایی با بیان اینکه هیچ کشوری نظیر ایران دارای تهدید پیرامونی و مرزی نیست، اظهار کرد: با این وجود به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولی فقیه، هیچ کدام از این تهدیدها به سرانجام نمی رسد و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی همه آنها را در نطفه خفه می کنند.

وی، افتخار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را از مردم و برای مردم بودن دانست و گفت: این نیرو، نخستین سازمان انتظامی در جهان است که این خصیصه را دارا بوده و در راستای خدمت به مردم زیر پرچم الله تلاش می کند.

وی افزود: ایثارگری، روحیه ولایی و تبعیت از ولایت فقیه در نیروی انتظامی و مرزبانی ایران متبلور است و سربازان و افسران این نیرو با جان و دل برای دفاع از کیان ایران اسلامی، تمام توان خود را به کار می گیرند.

وی با تمجید از ایثارگری های مرزبانان ایران اسلامی در آذربایجان غربی اضافه کرد: این استان در شکستن توطئه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مقاوم و نامدار بوده و جانفشانی های انجام شده در این منطقه از کشور، به خوبی در تاریخ ثبت شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمنان بارها برای انحراف انقلاب اسلامی با استفاده از حربه تفرقه تلاش کرده اند، بیان کرد: عشایر، جوانان و بزرگان منطقه به خوبی در مقابل این توطئه ایستادگی و توطئه ها را خنثی کرده اند.

سردار رضایی ادامه داد: در حال حاضر با بصیرت دینی، اسلامی و وطن دوستی موجود در منطقه، توطئه دشمنان در این منطقه با شکست مواجه شده و آرامش در این خطه از کشور به میزان بسیار زیاد وجود دارد.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی از مناطق بسیار موثر در ریشه دار کردن آرمان انقلاب اسلامی است و با وجود همسایگی با سه کشور منطقه، از استان های موثر در امنیت ملی به شمار می رود.

در این آیین، سردار سرتیپ دوم یحیی حسین خانی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان غربی، معرفی و از تلاش های سردار عزت الله رشیدیان قدردانی شد.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه و عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.

کد خبر 460996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha