چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود که در این رابطه از ۱۹ گروه موسیقی و آیینی سراسر کشور برای شرکت دراین رویداد فرهنگی دعوت شده است.  

موسیقی

به گزارش همشهری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گنبدکاووس با اعلام این خبر اظهارکرد: امسال سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای فرهنگی گردشگری کشور از ۲۱ تا ۲۴ آبان به میزبانی گرگان و سومین دوره این جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ آبان در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.  

«احمد تجری» افزود: امسال در اجرای برنامه‌های جشنواره از جمله موسیقی بازنگری و تلاش شده است از گروه‌های با سطح فعالیت کیفی‌تر دعوت شود و همچنین اولویت دعوت از هنرمندان صنایع دستی استان‌های کشور، داشتن مهر اصالت است و تلاش داریم تعداد سیاه‌چادرها افزایش یابد.  معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۹ گروه موسیقی و آیینی از اقوام مختلف کشور که ۵ گروه آن از جمله ترکمن، سیستانی، کتول و مازنی از گلستان و بقیه از سایر استان‌ها هستند، برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت شدند تا شاهد اجرای برنامه‌های شاد و متنوع توسط این هنرمندان باشیم.  

تجری افزود: برگزاری جشنواره در گرگان و گنبدکاووس شرایط خوبی را فراهم کرد تا مردم شرق و غرب استان راحت‌تر بتوانند با ظرفیت‌های هنرمندان عرصه موسیقی، صنایع دستی و در کنار آن آداب و رسوم اقوام مختلف کشور آشنا شوند.  وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سومین دوره جشنواره فرهنگی اقوام ایران زمین در گنبدکاووس برگزار می‌شود از دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم همانند دوره‌های قبلی هماهنگی لازم را برای برگزاری موفق این جشنواره در محل سالن ورزشی المپیک این شهرستان داشته باشند.  به گفته وی، از ماه‌ها قبل هماهنگی با دفاتر مسافرتی و گردشگری استان و کشور در رابطه با زمان برگزاری این جشنواره انجام شده و به طور قطع امسال حضور تورهای گردشگری برای بازدید از این جشنواره در گلستان افزایش خواهد یافت.  

کد خبر 460941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha