همشهری آنلاین: خبرهای ضد و نقیض از توقیف فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری به دستور مستقیم دادستانی (دادسرای فرهنگ و رسانه) حکایت دارد.

كيانوش عياري پشت صحنه خانه پدري

به گزارش همشهری آنلاین، «خانه پدری» که در اکران پنج سال پیش کمتر از دو روز روی پرده مانده بود، این‌بار هم کمتر از یک هفته دوام آورد و گفته می‌شود به دستور دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل داشتن صحنه‌های خشن توقیف شده است. یک رسانه وابسته به صدا و سیما خبر توقیف فیلم عیاری را کار کرده و یکی از نویسندگان و منتقدان سینما هم در صفحه شخصی خود در توییتر چنین نوشته است: «خبر واقعی است. به کیانوش عیاری اعلام کرده‌اند به دستور مستقیم دادستانی خانه پدری توقیف است.»

از سوی دیگر، خبرگزاری ایسنا از بی‌خبر بودن کارگردان از توقیف شدن «خانه پدری» خبر داده و اعلام کرده دستور دادستانی به سازمان سینمایی هم نرسیده است. این در حالی است که فیلم عیاری از نخستین روز آبان امسال با درجه سختگیرانه ۱۵+ در چند سینمای محدود روی پرده رفته و به گفته مدیران سازمان سینمایی، صحنه جنجالی و بحث‌انگیز آن هم ممیزی شده است.

«خانه پدری» سال ۸۹ ساخته شد و پس از چهار سال در دی‌ماه ۹۳ به نمایش عمومی درآمد اما اکران آن تنها دو روز طول کشید و موج اعتراض‌ها باعث شد از پرده پایین کشیده شود. در تمام این سال‌ها بحث درباره موضوع جنجالی و خشونت عریان فیلم همچنان ادامه داشت. تا اینکه شورای رده‌بندی آثار سینمایی برای آن درجه ۱۵+ در نظر گرفت که به معنی منع حضور تماشاگران زیر ۱۵ سال در سالن‌های سینماست.

 در شرایطی که فیلم‌های روی پرده معمولا بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ سالن در اختیار دارند، اکران «خانه پدری» در کمتر از ۱۰ سینما در تهران و دو سه سالن در کرج و بندرعباس آغاز شد و تماشاگران همچنان می‌توانند در سایت سینماتیکت برای تماشای این فیلم بلیت بخرند.

کد خبر 460681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha