همشهری آنلاین: خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی در صدر اخبار یکشنبه ۵ آبان است اما هنوز مقامات آمریکایی رسما آن را اعلام نکرده‌اند چرا که آزمایش‌های مربوط به DNA او در حال انجام است. عکس خبر مربوط به بعد از حملات هوایی است و کیفیت مطلوبی ندارد.

البغدادی جستجو

کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، با یک خبر کوتاه آغاز شد اما به مرور اطلاعات بیشتری در این خصوص درز می‌کند. از خبرگزاری‌های اروپایی گرفته تا عربی و حتی روسی هر کدام بخش‌های مختلفی از این خبر را بازتاب می‌دهند.

بعد از اینکه محل حمله به البغدادی استان ادلب اعلام شد، خبرهای مربوط به نوع حمله هوایی و تعداد بالگردهای شرکت کننده در آن اعلام شد. در این خصوص شبکه‌های آمریکایی علاوه بر خبر حضور هشت بالگرد از جت‌ها و پهبادهای حاضر در این عملیات خبر داده‌اند.

در تازه‌ترین خبر که امروز حوالی ظهر به وقت تهران و از سوی شبکه خبری ان بی سی آمریکا منتشر شد اعلام شده است که بعد از عملیات هوایی، نیروهای آمریکایی در منطقه فرود آمده و اطلاعات باقی مانده را جمع‌آوری کردند.  

اگر چه از وضعیت جسد البغدادی خبری منتشر نشده اما ان بی سی از انجام آزمایش‌های پزشکی قانونی بر روی کشته‌های باقی مانده در محل برای شناساسی جسد البغدادی خبر دارد. به نظر می‌رسد تا این آزمایش‌ها تایید نشود، منابع رسمی آمریکا کشته شدن رهبر داعش را رسما اعلام نخواهند کرد.

همچنین هنوز از تعداد کشته‌ها این عملیات و سمت‌ افراد کشته شده در ساختار مدیریت داعش خبری منتشر نشده است.

  • کیفت عکس این خبر مناسب نیست، با انتشار عکس‌های مناسب آن را بازتاب خواهیم داد.
کد خبر 460600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha