هر ساله حداقل ۸ میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس می‌شود. این معادل خالی کردن یک کامیون پلاستیک داخل اقیانوس در هر دقیقه است. زباله‌های پلاستیکی برای بسیاری از گونه‌های حیوانات کابوس است. مواردی مانند نی‌های پلاستیکی حیوانات وحشی را خفه یا در شکم آنها گیر می‌کنند.

با انتخاب ني‌هاي كاغذي به زمين كمك كنيم

همشهری آنلاین - ندا شریف: در سراسر جهان، بسیاری از شرکت‌ها و افراد استفاده از نی‌های پلاستیکی را متوقف کرده‌اند و در عوض نی‌های کاغذی را به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست انتخاب می‌کنند. در واقع، تعدادی از برندهای بزرگ از جمله رستوران‌های فست فود و کافی شاپ‌های زنجیره‌ای استفاده از نی‌های پلاستیکی را در مجموعه خود ممنوع کرده‌اند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸ ، مک دونالد تصمیم گرفت نی‌های کاغذی را در رستوران‌های خود در انگلیس جایگزین نی‌های پلاستیکی کند. در این زنجیره فست فود که هر روز ۱.۸ میلیون نی مصرف می‌شود، تبدیل نی‌های پلاستیکی به کاغذی کاهش قابل توجهی در تعداد محصولات پلاستیکی یکبار مصرف در حرفه آنها داشت.

این یک قدم مثبت در حفظ محیط زیست از طرف چنین شرکت بزرگی است، اما چرا اینقدر مهم است؟

  • چرا مصرف نی‌های پلاستیکی باید متوقف شود؟

هر ساله، حداقل ۸ میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس می‌شود. این معادل خالی کردن یک کامیون پلاستیک داخل اقیانوس در هر دقیقه است. هزاران سال طول می‌کشد تا پلاستیک تجزیه شود اما در عین حال، خاک و آب را آلوده می‌کند و به انسان و حیوان آسیب می‌رساند. زباله‌های پلاستیکی برای بسیاری از گونه‌های حیوانات کابوس است. مواردی مانند نی‌های پلاستیکی حیوانات وحشی را خفه می‌کنند و در شکم حیوانات گیر می‌کنند.

اگرچه بسیاری از نی‌های یکبار مصرف از مواد قابل بازیافت ساخته می‌شوند، اما اغلب بازیافت آنها بسیار دشوار است به این دلیل که آنها بسیار سبک هستند و معمولا موقع بازیافت از داخل سرندهای مخصوص بیرون می‌افتند و در نتیجه به محل‌های دفن زباله ختم می‌شوند. در واقع، هر نی که تاکنون استفاده کرده‌اید، هنوز در جایی از محیط باقی مانده است.

  • شروع به استفاده از نی‌های سازگار با محیط زیست کنید

هنگامی که نوبت به تغییر مواد سازگار با محیط زیست می‌رسد، نی‌های کاغذی به ذهن خطور می‌کنند. اگر هر کس تعداد نی‌های پلاستیکی یکبار مصرف خود را کاهش دهد و شروع به استفاده از نی‌های کاغذی کند، به محیط زیست کمک زیادی  کرده است.

از آنجایی که نی‌های کاغذی تجزیه‌پذیر هستند، تجزیه آن‌ها طولانی نیست. اگر به اقیانوس ختم شوند، طی سه روز تجزیه می‌شوند و  اگر  سر از محل دفن زباله درآورند، بر خلاف نی‌های پلاستیکی که ۲۰۰ سال باقی می‌مانند ظرف ۲ تا ۶ هفته دوباره به طبیعت برمی‌گردند.

اگر نمی‌خواهید از نی‌های کاغذی استفاده کنید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند. مانند:

شیشه - نی‌های شیشه‌ای اگر بدرستی استفاده شوند،  با دوام هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

استیل ضدزنگ - نی‌های استیل گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال نی‌های بادوام و چند بار مصرف هستند که به آسانی تمیز شوند.

بامبو - نی‌های بامبو بادوام و جایگزین کاملا طبیعی است که پس از دور انداختن، تنها چند ماه طول می‌کشد تا کمپوست شوند.

بیایید با ایجاد یک تغییر کوچک و انتخاب نی‌های کاغذی تأثیر مثبتی روی محیط بگذاریم.

www.regenwaste.com

کد خبر 460423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha