همشهری آنلاین: رییس مرکز آمار گفت: بعد از ۱۶ ماه، تورم سالانه کشور در مهر ماه ۹۸ روند نزولی به خود گرفته و تورم نقطه‌ای نیز با سرعت مطلوبی در حال کاهش است.

تورم

به گزارش ایرنا، جواد حسین‌زاده رئیس مرکز آمار ایران در حاشیه دیدار با مراجع تقلید، در جمع خبرنگاران در قم گفت: تورم نقطه‌ای در مهر ماه ۹۸ نسبت به شهریور ماه سال گذشته، ۶.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. از ۶ ماه گذشته تورم نقطه‌ای در کشور روند نزولی داشته و روند نزولی آن نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

وی با اشاره به روند تورم در کشور، تصریح کرد: تورم ماهانه کشور در مهر ماه سال جاری ۱.۹ بوده که نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین تورم نقطه‌ای کشور در مهر ماه سال جاری ۲۸.۳ درصد و تورم سالانه نیز ۴۱.۳ درصد بوده است.

رییس مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: نرخ تورم در کشور در بخش خوراکی‌ها ۶۱.۷ درصد و در بخش غیرخوراکی‌ها ۳۳.۸ درصد در مهر ماه سال جاری بوده است.

وی با اشاره به وضعیت سن ازدواج، تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری عمومی کشور متوسط سن ازدواج در مردان ۲۷ و در بین زنان ۲۳ سال گزارش شده است.

وی با بیان وضعیت کشور از نظر افزایش سن پیری نیز گفت: در رابطه با وضعیت سن در کشور مساله نگران‌کننده‌ای وجود نداشته و در کوتاه‌مدت هیچ‌گونه اثری بر روند جمعیتی کشور ندارد.

کد خبر 460250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha