همشهری آنلاین: نماینده اصولگرایان با اعتراض اصلاح‌طلبان به نحوه برگزاری انتخابات و ترک جلسه، رای کافی برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب را بدست نیاورد.

احزاب

ایسنا نوشت: صبح امروز در وزارت کشور انتخابات دبیران کل احزاب ملی برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد. پیش از این ۱۷ نفر دبیرکل برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند اما قبل از رای گیری فقط قدرتعلی حشمتیان، حسین کمالی، حسن غفوری‌فرد باقی مانده و سایر داوطلبان انصراف دادند.

پیش از برگزاری این انتخابات، محمدزارع فومنی نسبت به حضور قائم‌مقام احزاب اعتماد ملی، جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی اعتراض داشت و بیان کرد که طبق دعوت وزارت کشور، فقط باید دبیران کل احزاب در این انتخابات شرکت کنند.

در ادامه دبیران کل احزاب به دفاع یا مخالفت با اعتراض فومنی پرداختند و در پایان هیات رئیسه تصمیم را به نظر رنجبر نماینده قوه قضاییه، پروانه مافی نماینده مجلس و حمید ملانوری نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده ۱۰ واگذار کرد و آنها نیز اعلام کردند که سه حزب نام برده شده حق رای ندارند.

نظر این اعضا با مخالفت اصلاح‌طلبان مواجه شد و بعد از بحث های دبیران کل احزاب، اصلاح‌طلبان جلسه را ترک کردند، اما انتخابات برگزار شد. ابتدای جلسه ۶۰ دبیرکل حضور داشتند که با خروج اصلاح‌طلبان، ۳۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که غفوری‌فرد ۱۹ رای، حشمتیان ۱۶ رای  و کمالی ۱ رای بدست آوردند. با توجه به اینکه غفوری فرد حدنصاب رای یعنی ۱+۳۰ رای را بدست نیاورد، قرار شد این انتخابات چند روز آینده مجدد برگزار شود.

عصر امروز نیز جلسه انتخاب یک دبیرکل از احراب استانی برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار می شود.

طبق قانون جدید احزاب، نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ حق رای ندارد.

کد خبر 460244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha