چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصر در راستای احیای صنعت گردشگری خود امسال بین ۱۰ تا ۱۵ هزار اتاق را به ظرفیت هتل‌های خود برای میزبانی از توریست‌های بین‌المللی افزوده است.

معمار ي و گردشگری و ميراث فرهنگي مصر

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز «احمد الواسف» رئیس فدراسیون گردشگری مصر در گفتگویی عنوان کرد که علاوه بر ساخت بین ۱۰ تا ۱۵ هزار اتاق هتل در سال جاری، پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز مجددا به همین مقدار به ظرفیت اقامتگاهی خود اضافه کنیم. 

صنعت گردشگری یکی از ستون‌ها اصلی اقتصاد مصر است که زندگی میلیون‌ها شهروند این کشور به آن وابسته است و از مهم‌ترین منابع تامین ارز خارجی محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی مصر، آمارهای مرتبط با گردشگری رشد داشته و درآمدهای گردشگری نیز در مقایسه با ۱۱.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰، افزایش یافته است. 

در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸، درآمدهای حاصل از گردشگری مصر با رشد ۲۸.۶ درصدی به ۱۲.۶ میلیارد دلار رسید، در حالی این که رقم برای سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ عدد ۹.۸ میلیارد را نشان می‌دهد. 

رئیس فدراسیون گردشگری مصر همچنین عنوان کرد در مجموع می‌توان گفت درآمدها و شمار گردشگران ورودی به مصر ۳۰ درصد رشد کرده که این امر حاکی از قابلیت احیای صنعت توریسم است. توریست‌های آمریکایی، آلمانی و اروپایی در حال افزایش هستند و در تلاشیم که گردشگری فرهنگی را نیز بازگردانیم.

دولت مصر قصد دارد شمار گردشگران ورودی به این کشور را در بازه ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به ۱۲ میلیون برساند که ۱۱ درصد از سال گذشته آن بیشتر است. همچنین انتظار می‌رود میزان شب اقامت گردشگران نیز از ۱۱۳ شب اقامت در سال گذشته به ۱۲۷ میلیون شب اقامت افزایش یابد. 

صنعت گردشگری مصر پس از رسیدن به نقطه اوج خود در سال ۲۰۱۰، از سال ۲۰۱۱ با بروز ناآرامی‌هایی که به خلع قدرت از حُسنی مبارک انجامید، وارد بحران شد و بهبود این صنعت حیاتی در مصر هر بار با بحرانی جدید به تعویق افتاد.

ابتدا یک حمله تروریستی در معبدی در شهر «اقصر» که می‌توانست به قتل عام توریست‌ها منجر شود توسط نیروهای پلیس دفع شد اما پس از آن تروریست‌های داعش که در آن زمان شرق صحرای سینا را در دست داشتند، با بمب‌گذاری در یک هواپیمای روسی به مقصد مصر و کشتن ۲۲۴ نفر، گردشگری مصر را بیش از پیش با بحرانی عمیق روبه‌رو کردند.

پس از این بمب‌گذاری تروریستی، روسیه تمام پروازهای خود را به مقصد مصر به حالت تعلیق درآورد و بریتانیا نیز پرواز خطوط هوایی‌اش را به مقصد شرم‌الشیخ متوقف کرد.

حالا و پس از گذر از دوران بحرانی، صنعت گردشگری توریست برای احیا تلاش می‌کند و امیدوار است به زودی از آمارهای روزهای اوج خود نیز فراتر برود. 

کد خبر 460142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha