چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : پله اسطوره فوتبال جهان و برزیل ۷۹ ساله شد.

پله

به گزارش ایسنا، اگر بخواهید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان را نام ببرید، شاید اولین اسمی که به ذهن‌تان خطور کند، سوپراستار سامبای برزیلی "پله" است.

پله ۱۸ سال در سانتوس بازی کرد و ۶۱۹ گل به ثمر رساند. او در طول دوران بازی خود بیش از ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند و عامل موفقیت برزیل در سه قهرمانی در جام‌های‌ جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ بود. بابی چارلتون درباره پله می‌گوید: "فوتبال برای هنرنمایی او اختراع شد. " یوهان کرویف نیز پله را تنها بازیکنی می‌داند که "از محدوده معجزه فراتر رفته است. " پله در جام‌جهانی ۱۹۵۸ در ۱۷ سالگی توانست همراه تیم ملی برزیل به قهرمانی در جام‌جهانی برسد و به انتظار این کشور فوتبالی برای تاج گذاری در فوتبال جهان پایان دهد. پس از این سال بود که دوران با شکوه "پله" به عنوان بازیکن شروع شد و توانست به هر چه یک فوتبالیست را از بقیه متمایز می‌کند، برسد. بسیاری فوتبال را با ادسون آرانتس دوناسیمنتو می‌شناسند.

استعداد او را یکی دیگر از ستاره‌های سابق برزیل به نام دی بریتو کشف کرد که در سال ۱۹۳۴ حضور در جام جهانی را تجربه کرد و همین باعث شد تا خیلی زود شاهد حضور این بازیکن در فوتبال باشیم. پله در ۱۵ سالگی فوتبال خود را شروع و دو سال بعد در ۱۷ سالگی در جام جهانی بازی کرد و توانست در دیدار نهایی گلزنی کند و تیمش را به قهرمانی برساند. هر چند خیلی‌ها به تیم‌های ضعیف در دیدارهای دوستانه و بازی‌های محلی به عنوان بازی‌های ضعیف برای پله اشاره دارند ولی به نظر می‌رسد رسیدن به رکوردی که پله از خود به جای گذاشته است ناممکن باشد.

پله در ۱۳۶۳ بازی در دوران فوتبال خود موفق شده است ۱۲۸۱ گل به ثمر برساند. از او به عنوان برترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد می‌شود.

کد خبر 460117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha