همشهری آنلاین:  تفاهم‌نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی صبح امروز اول آبان ماه در نشستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس کانون وکلای دادگستری امضا شد. 

معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشستی که به منظور امضای ارائه خدمات وکیل معاضدتی از سوی کانون وکلای دادگستری به معلولان و مددجویان بهزیستی برگزار شد، سازمان متبوع خود را متولی سلامت در کشور و ارائه‌دهنده خدمات در راستای تسهیل ارائه خدمات به افراد نیازمند معرفی کرد.
 
وحید قبادی ‌دانا گفت: تلاش کرده‌ایم شهریه ۳۲ هزار و ۵۰۰  دانشجوی زیر پوشش بهزیستی را به صورت کامل پرداخت کنیم و این کار در جهت توانمندسازی جامعه زیر پوشش سازمان انجام شده است. 

وی با اشاره به این‌که بیش از ۶ میلیون نفر تحت حمایت بهزیستی هستند، افزود: حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این افراد معلولیت دارند و یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار نیز از سازمان مستمری دریافت می‌کنند. همچنین، ۲۶ هزار نفر توانخواه ضایعه نخاعی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

قبادی دانا نقش سازمان بهزیستی را در پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی انکارناپذیر دانست و گفت: سازمان هزار مرکز شبانه‌روزی است دارد و حدود ۴۷ هزار نفر از کسانی که امکان حضور در خانواده را ندارند - اعم از معلولان و سالمندان - در آنجا نگهداری می شوند. 

در این نشست، عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری نیز با این‌که ما منتظر نمی‌مانیم افراد به دنبال وکیل معاضدتی بروند، گفت: ما به سازمان‌هایی که به افراد نیازمند خدمات‌ می‌دهند، سر می‌زنیم و به آنها خدمات وکیل معاضدتی را پیشنهاد می‌دهیم. 

تفاهم‌نامه ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان سازمان بهزیستی بین این سازمان و کانون وکلای دادگستری در پایان نشست مذکور امضا شد که بر اساس آن، معلولان و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی به صورت رایگان از خدمات وکیل معاضدتی برخوردار می‌شوند. 

کد خبر 460047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha