همشهری‌آنلاین: قانونگذاران بریتانیایی با اکثریت نسبی کلیات لایحه برگزیت بوریس جانسون را تایید کردند که اولین پیروزی مهم او در پارلمان کشورش محسوب می‌شود.

انگليس

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این لایحه با ۳۲۹ رای موافق و ۲۹۹ رای مخالف با اختلاف ۳۰ رای سه‌شنبه ۳۰ مهر به تصویب رسید.

انتظار می‌رود قانونگذاران بریتانیایی یک رای‌گیری معنادار نهایی نیز درباره این توافق خروج تا ۳۱ اکتبر انجام دهند.

دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواسته است رایزنی‌ها تا پنج‌شنبه به پایان برسد و پارلمان اکنون روی این رای‌گیری می‌کند که آیا با این جدول زمانی فشرده موافق است یا خیر. این لایحه بعدا به مجلس اعیان بریتانیا می‌رود.

با این حال پارلمان بریتانیا به ضرب‌الاجل سه روزه برای رایزنی درباره برگزیت رای منفی داد. قانونگذاران ۳۲۲ به ۳۰۸ علیه جمع‌بندی بحث‌ها تا روز پنج‌شنبه رای دادند. این مغایر خواسته‌های بوریس جانسون است.

نخست‌وزیر بریتانیا در پارلمان کشورش گفت: باید نارضایتی و ناامیدی خودم را ابراز کنم که مجلس عوام دوباره به تاخیر رای مثبت داد، به جای این‌که جدولی زمانی تعیین شود و تضمین کند که بریتانیا طبق یک توافق در ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. ما اکنون با تردید بیشتری مواجه هستیم. حال اتحادیه اروپا باید جمع‌بندی کند که چطور به این درخواست بریتانیا برای تعلیق در اجرای برگزیت پاسخ خواهد داد. اولین پیامد این است که دولت لندن تنها راه مسئولانه را طی کند و تدارکات نتیجه "بدون توافق" را سرعت بخشد. من با کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره نیات آن‌ها رایزنی خواهم کرد. تا زمانی که آن‌ها به نتیجه برسند، ما این لایحه را متوقف می‌کنیم.  

کد خبر 460008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha