همشهری آنلاین: هزاران کشاورز آلمانی در اعتراض به سیاست‌های جدید کشاورزی و محیط‌ زیستی دولت آلمان دست به تظاهرات زدند. آنها برای جلب توجه افکار عمومی با تراکتور راهی مراکز شهرهای آلمان شدند.

اعتراض تراكتوردارهاي آلمان

به گزارش دویچه وله، آنسگار بکر کشاورز است. خانواده او از سه نسل پیش مزرعه‌ای در جنوب یکی از شهرهای کوچک اطراف بن دارد. بکر در حال حاضر این مزرعه‌ را با ۶۰ رأس گاو  و ۷۰۰ رأس خوک اداره می‌کند.

او که برای شرکت در تظاهرات کشاورزان با تراکتور راهی شهر بن شده به خبرنگار شبکه رادیو و تلویزیون WDR می‌گوید: «من کاری را شروع کردم که برایم لذت‌بخش بود و دوستش داشتم. اما حال نمی‌دانم که اصلأ این کار آینده‌ای دارد یا نه. »

کشاورزان آلمانی به سیاست‌های کشاورزی دولت معترض هستند. آنها سه‌شنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) با تراکتورهای‌شان راهی ۱۷ شهر آلمان شدند تا افکار عمومی را متوجه اعتراض خود کنند.

بزرگترین گردهم‌آیی اعتراضی آنها در شهر بن بود، جایی که وزارت کشاروزی آلمان در آن مستقر است. برنامه‌ریزان این حرکت اعتراضی می‌گویند ده‌ها هزار کشاورز برای شرکت در تظاهرات روز سه‌شنبه اعلام آمادگی کرده بودند. بیشتر آنها برنامه حرکت اعتراضی خود را در شبکه‌های اجتماعی سازمان‌دهی کرده‌اند.

کشاورزان آلمانی به طرح جدید وزرای کشاورزی و محیط‌ زیست برای محدود کردن مصرف کودهای نابود کننده علف‌های هرز و افزایش بودجه فعالیت‌های محیط‌ زیستی و مقابله با تغییرات آب‌ و هوایی اعتراض دارند.

این طرح از جمله شامل افزدون برچسبی بر فرآورده‌های حیوانی است که نشان می‌دهد دام در چه شرایطی رشد کرده است. برنامه‌ای هم برای حفاظت از حشرات، از جمله زنبورهای عسل، در نظر گرفته شده است.  

حال کشاورزان می‌گویند این طرح‌ها به مزرعه‌داران سنتی فشار می‌آورد و ضرر آنها بیشتر از منفعت آنهاست. آنها می‌گویند طرح وزرای کشاورزی و محیط‌ زیست موجب "تبعیض و بدرفتاری" با کشاورزان است چون آنها را مسئول آلودگی محیط‌ زیست و آزار حیوانات می‌داند.

سازمان‌های محیط‌ زیستی به طور مرتب از کشاورزان انتقاد می‌کنند و می‌گویند آنها چشم خود را روی مشکلات زیست‌محیطی، از جمله مرگ زنبورهای عسل یا افزایش میزان نیترات در آب، بسته‌اند و برای کاهش این مشکلات همکاری نمی‌کنند.

اما بسیاری از مردم آلمان با کشاورزان و مزرعه‌داران سنتی تفاهم دارند. نه تنها کمبود بارش باران در دو سال اخیر بلکه افزایش عرضه فرآورده‌های حیوانی در اتحادیه اروپا هم موجب کاهش قیمت محصولات کشاورزان شده و زندگی را بر بسیاری از آنها سخت کرده است.

شمار کسانی که از مزرعه‌داران محلی− با وجود بالاتر بودن نرخ برخی محصولات- خرید می‌کنند، در آلمان رو به افزایش است. اغلب شهروندان ۱۷ شهری که روز سه‌شنبه شاهد تظاهرات کشاورزان بودند هم با اعتراض آنها تفاهم داشتند.

کد خبر 459966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha