همشهری آنلاین: یکی از دغدغه‌های زنان خانه‌دار آینده آنهاست؛ سقف سنی زنان خانه‌دار برای پرداختن حق بیمه ۴۵ سال و کمینه سن ۱۸ سال است.

چگونه زنان خانه بیمه زنان خانه‌دار

به گزارش همشهری آنلاین، خانم‌های خانه‌دار از تاریخ ۲۳ آذر سال ۸۷، با رعایت شرایط مقرر در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، در زمره مشمولان این نوع پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند و در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب تامین‌اجتماعی با عنوان «خانه‌دار» با تکمیل فرم خوداظهاری و انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه مقرر از تعهدات قانونی برخوردار شوند.

بر این اساس، زنان خانه‌دار می‌توانند از بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برخوردار شوند. در این حالت حق‌بیمه توسط خود آن‌ها به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود. چنانچه متقاضی در زمان درخواست بیش از ۴۵سال داشته باشد به‌ازای هر سال مازاد سنی، حداقل دو سال سابقه پرداخت حق‌بیمه لازم است و در صورت داشتن حداقل ۱۰سال سابقه از اعمال شرط سنی معاف خواهد بود. مبنای پرداخت حق‌بیمه برای این گروه از متقاضیان حداقل دستمزد همان سال است که با سه نرخ شامل ۱۲درصد برای بازنشستگی، ۱۴درصد بابت بازنشستگی و فوت، ۱۸درصد بابت بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی خواهد بود.

کد خبر 459812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha