همشهری آنلاین: شماره صدوسیزدهم ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیر مسوولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی با پرونده‌ای ویژه درباره حافظ منتشر شد.

ماهنامه

بیستم مهرماه به نام حافظ مزین شده است، ما هم به همین مناسبت پرونده اصلی مهرماه را به این شاعر و اندیشمند مهم ایران  اختصاص دادیم. پر واضح است که از منظرهای گوناگونی می‌توان به حافظ با رویکرد ارتباطاتی نگاه کرد، اما اساسا خود شعر فی‌نفسه رسانه است، حتی امروزه.

 مدیریت ارتباطات پیش از این هم به نسبت ادبیات و ارتباطات در محورهای گوناگون پرداخته بود و مباحثی کلی‌ای در این باره مطرح کرده بود.

 از این به بعد قصد داریم اگر فرصتی باشد به طور خاص‌تر چهره‌های مهم ایران را با این رویکرد بررسی کنیم. در گام اول سراغ حافظ رفتیم و این سوال کلی را مطرح کردیم که اندیشه حافظ و شعر او چه ویژگی‌هایی دارد که توانسته است چنین فراگیر شود؛ آن‌چنان که هم موضوع آکادمیسین‌های غرب باشد و هم اشعارش در کوچه و بازار هم خوانده شود؟

 این سوالات را با صاحب‌نظرانی در میان گذاشتیم که حاصل‌اش شد پرونده‌ای درباره ویژگی‌های شعر حافظ. در این پرونده با بهروز غریب‌پور درباره اپرای حافظ گفت‌وگو کردیم، از رضا افهمی، استاد هنر دانشگاه تربیت مدرس درباره تاریخ و ساخت حافظیه پرسیدیم و از عبدالعی دست‌غیب درباره وزن حافظ سوال کردیم. هم‌چنین ایرج رضایی، شروین وکیلی، میلاد نوری، سید جواد میری، کوروش کمالی سروستانی، محسن محمودی، حسن بشیر، سمیه شکری و فرح نیازکار از جمله نویسندگان این شماره هستند.

ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب‌امتیازی مؤسسۀ مطبوعاتی دایره‌رنگی ایده‌آل منتشر می‌شود. سید غلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاست‌گذاری این ماهنامه وزین است که علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید با شماره ۸۸۳۵۶۴۳۶ -۰۲۱ تماس بگیرند.

کد خبر 459642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha