همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور ناایمن است، از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مدارس سراسر ایران خبر داد.

حاجي ميرزايي وزير آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی‌میرزایی صبح پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از مدارس آسیب‌دیده از سیل استان گلستان گفت: واقعیت ناایمن بودن برخی مدارس را قبول داریم و باید با سرعت با استفاده از اعتبارات دولتی و خیران آنها را مناسب‌سازی کنیم. ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آغاز شده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خود را مسئول می‌داند افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، افزود: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند. این هدف با جدیت دنبال می‌شود و در این راه پرمخاطره معلمان اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته‌های ما هستند.

وزیر آموزش و پرورش ایمن‌سازی مدارس را یکی از اهداف اصلی این وزارتخانه برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته اقدام‌های موثر در این مسیر انجام شده و بیش از ۷۰ درصد مدارس ایران دارای استانداردهای لازم هستند. حدود ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است که در جلسه اخیر خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارهای دولتی استفاده می‌کنیم تا مدارس را مقاوم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش مجتمع‌سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط را از سیاست‌های اصلی خود برشمرد که در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است. هادی حق‌شناس، استاندار گلستان هم با اشاره به تخریب ۲۴ مدرسه این استان در جریان سیل گفت: تنها در استان گلستان از ۱۵ هزار کلاس درس، ۴۰ درصد آن نیازمند مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی است.

کد خبر 459315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha