همشهری آنلاین: نوید محمدزاده و محسن تنابنده برای بردن جایزه بازیگر مرد از جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک با سه نامزد دیگر از هند، فلسطین اشغالی و چین رقابت می‌کنند.

نويد محمدزاده و محسن تنابنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، فهرست نامزدهای سیزدهمین دوره مراسشم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک اعلام و مشخص شد پنج فیلم کوتاه و بلند ایرانی در مجموع شش نامزدی به دست آورده‌اند. محمدزاده برای «متری شیش و نیم» و تنابنده برای «شکستن همزمان بیست استخوان» در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد شده‌اند و دیگر نامزدی بخش فیلم‌های بلند داستانی مربوط به فیلمنامه است.

محسن قرایی و محمد داودی برای نوشتن فیلمنامه «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی نامزد دریافت جایزه از جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک هستند و در این بخش دو رقیب از چین، یک نامزد از روسیه و یک نامزد از گرجستان رقابت کنند. از سوی دیگر، «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام دیگر «رونا مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی در بخش تنوع فرهنگی با حمایت یونسکو نامزد دریافت جایزه است.

«کاغذپاره‌ها» به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن نامزد شده و مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست باید برای بردن جایزه بهترین مستند بلند رقابت کند. این نخستین نامزدی یک فیلم ایرانی در بخش بهترین انیمیشن بلند داستانی در جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک است.

سیزدهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در بریزبین استرالیا برگزار می‌شود. سال گذشته فیلم‌های «بمب؛ یک عاشقانه»، «حکایت دریا» و «آوا» در مجموع نامزد دریافت چهار جایزه شده بودند اما نصیبی از جوایز نبردند.

کد خبر 459212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha