سامانه اینترنتی ملاقات مردمی شهروندان با  شهرداران مناطق به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران راه اندازی شد.

دولت الكترونيك

 به گزارش همشهری، این سامانه همزمان با برگزاری همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با حضورپیروز حناچی شهردار تهران رونمایی و در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت. سیدمجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل در این رابطه گفت: «شهرداری تهران طی دو سال اخیر تلاش نموده با بکارگیری ظرفیت های الکترونیک در جهت حرکت به سمت شهری هوشمند، ضمن ایجاد پل های ارتباطیِ گوناگون، برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان، گامی موثر در جهت تسهیل تعامل دو سویه با شهروندان و تسریع رسیدگی به مشکلات بردارد. »

تقوی نژاد با اشاره به اینکه پیش از این ملاقات شهروندان با شهرداران مناطق تنها از طریق مراجعه حضوری میسر بود، ادامه داد: «تاکنون دسترسی بهسامانه مذکور بصورت داخلی در مجموعه شهرداری تهران امکان پذیر بوده و متقاضیان برای ثبت نام می بایست به صورت حضوری به ادارات روابط عمومی مناطق مراجعه و پس از ثبت درخواست خود، اقدام به پیگیری جهت برقراری ملاقات مردمی می کردند. مسائلی همچون معضلات مراجعه حضوری، مشکلات تردد در شهر بواسطه ترافیک، عدم ساماندهی سیستمی و احتمال بروز نگرش های سلیقه ای و رانتی در نوبت دهی، موجب گردید تا از طریق راه اندازی این سامانه، به حذف واسطه های موجود در برقراری ارتباط میان مردم و مسئولین کمک کرده و صرفه جویی در زمان را در دستور کار قرار دهیم. »

تقوی‌نژاد عنوان کرد: «در این سامانه، شهروندان با دسترسی به شبکه اینترنت در هر مکان و زمانی، از طریق مراجعه به آدرس سامانهو یا پرتال اینترنتی شهرداری تهران و یا سایت تهران من، می توانند وارد سامانه ملاقات مردمی شده و با طی چند مرحله کوتاه، شخصاً اقدام به ثبت درخواست خود جهت دیدار با شهردار منطقه خود کنند. »  

تمام شهرداران مناطق موظفند روزهای دوشنبه هر هفته ضمن اختصاص وقت برای دیدار حضوری با شهروندان با استماع مسائل و نیازهای حوزه مرتبط با شهرداری نسبت به رسیدگی و رفع مشکلات اقدام کنند. لذا شهرداری تهران در این خصوص در میان سایر دستگاه های عمومی و دولتی پیشرو در خدمترسانی و تکریم ارباب رجوع بوده است. همچنین سامانه ملاقات مردمی هم اکنون به صورت برخط در دسترس عموم قرار گرفته وشهروندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی publicmeeting.tehran.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کد خبر 459210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
    1 0
    چه اقدام عالی، حضور ارباب رجوع در شهرداری باید محدود شود چون سبب اتلاف وقت و همینطور خطر نفوذ و رشوه می شود.