دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمپانی سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد نسخه‌ ارزان‌تری از گلکسی نوت ۱۰ را با نام گلکسی نوت ۱۰ لایت معرفی کند.

گلکسی لایت 10

در اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ با افزودن پسوند جدید e به گلکسی S۱۰، از نسخه ارزان قیمت پرچم‌دار خود رونمایی کرد که یک گوشی رده بالا ولی ارزان‌تر از پرچم‌داران است و در برخی ویژگی‌های فرعی با آن‌ها متفاوت است. گلکسی S۱۰e آمده است تا با گوشی‌هایی همچون آیفون XR و هواوی P۳۰ که نسخه‌های ارزان قیمت پرچم‌داران اپل و هواوی محسوب می‌شوند رقابت کند.

SamMobile مدعی است که ممکن است برندینگ جدید سامسونگ که از نام لایت در کنار سری نوت ۱۰ استفاده می‌کند در نهایت به معرفی یک میان‌رده به نام گلکسی نوت ۱۰ لایت مجهز شود که از قلم بهره می‌برد.

پیش از این و در سال ۲۰۱۴ نیز سامسونگ از سیاست مشابهی در معرف گلکسی نوت ۳ نئو استفاده کرده بود که البته فروش ضعیفی را در بازار تجربه کرد و زیر سایه گلکسی نوت ۳ ماند. با توجه به این که گلکسی نوت ۱۰ لایت عضوی از خانواده گلکسی نوت‌های امسال خواهد بود، پیش بینی می‌شود تا پیش از اتمام سال جاری و در ماه‌های پیش رو به بازار عرضه شود.

در ابتدا تصور می‌شد این دستگاه قرار است همراه با سری گلکسی S۱۱ و در ماه فوریه ۲۰۲۰ رونمایی شود، اما احتمالا سامسونگ قصد دارد تا برند گلکسی نوت ۱۰ قدیمی نشده است، عضو جدید را هم به آن اضافه کند. همچنین، عرضه گلکسی نوت ۱۰ لایت تا پیش از تعطیلات سال نو میلادی، می‌تواند به افزایش سود سامسونگ در سه ماهه پایانی سال منجر شود. علاوه بر این موارد، عدم همراهی عضوی از سری نوت با گلکسی S۱۱، باعث می‌شود که پرچم‌دار جدید سری S بیشتر بدرخشد.

گزارش‌های پیشین حاکی از این بود که گلکسی نوت ۱۰ لایت برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است و در دو رنگ مشکی و قرمز عرضه خواهد شد و تا به این لحظه، اطلاعی از عرضه آن در بازارهای دیگر منتشر نشده است.

سامسونگ همواره سعی داشته تا سهم خود را از بازار گوشی‌های رده بالا در مناطق پرسودی مانند آمریکا افزایش دهد، اما ممکن است همراهی نشان نوت با این گوشی میان‌رده بتواند آمریکایی‌ها را نیز به آن جذب کند.

با توجه به پیش‌بینی‌ها، ظاهرا کره‌ای‌ها از چیپست‌های قدرتمند سری اسنپ دراگون ۷۰۰ یا ۶۰۰، مانند اسنپ دراگون ۷۳۰ یا اسنپ دراگون ۶۷۵ برای نسخه لایت گلکسی نوت ۱۰ استفاده خواهند کرد که با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد بود. برای کاهش قیمت، گلکسی نوت ۱۰ از نمایشگر تخت استفاده خواهد کرد و دیگر اثری از لبه‌های خمیده نخواهد بود.

همچنین حفره دوربین سلفی می‌تواند با یک بریدگی کوچک جایگزین شود که البته اگر از حفره درون نمایشگر استفاده شود در موفقیت گوشی تاثیر بیشتری خواهد داشت، زیرا شباهت آن به سری گلکسی نوت ۱۰ را افزایش خواهد داد.

منبع: Phone Arena

کد خبر 458869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha