همشهری آنلاین: شصت و سومین جشنواره فیلم لندن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی بریتانیا شامگاه شنبه پایان یافت و جایزه بهترین فیلم کوتاه به «گسل» از ایران رسید.

فيلم كوتاه گسل

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم ۱۵ دقیقه‌ای «گسل» به کارگردانی سهیل امیرشریفی که با نام انگلیسی Fault Line در جشنواره لندن BFI شرکت کرده بود، داستان دختری به نام نهال را روایت می‌کند که در راه رسیدن به مدرسه کاری اشتباه انجام داده است. او که با این کار برای خود و دیگران مشکل ایجاد کرده، تصمیم می‌گیرد با یک صحنه‌سازی در مدرسه خطای صبح را بپوشاند.

فیلمنامه‌ «گسل» را امیرشریفی با همکاری آزاده شاهمیری نوشته و باران احصایی، خورشید چراغی‌پور، ماهور میرزانژاد، سیامک احصایی، آزاده شاهمیری، پانیز برزعلی، باران چراغی‌پور و تبسم جمال‌پور در آن بازی کرده‌اند. این فیلم نخستین‌بار در چهل ‌و یکمین جشنواره کلرمون‌فران فرانسه به نمایش درآمد و سال گذشته در بخش فیلم‌های کوتاه سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. امیرشریفی فیلم‌های کوتاه «غسالخانه» و «دیدن» را هم در کارنامه دارد.

در بخش مسابقه رسمی جشنواره لندن ۲۰۱۹ «مونوس» به کارگردانی آلخاندرو لاندس جایزه بهترین فیلم را برد. این فیلم نماینده کلمبیا در بخش اسکار بهترین فیلم بلند است. «آتلانتیک» به کارگردانی ماتی دیوپ هم که نماینده سنگال در اسکار نود و دوم است، در بخش مسابقه فیلم‌های اول جایزه ساترلند بدیع‌ترین و خلاق‌ترین فیلم را به دست آورد.

کد خبر 458697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha