همشهری آنلاین: ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر عملیاتی نظامی با نام «چشمه صلح» را بر ضد نیروهای کرد در شمال شرق ترکیه آغار کرده است.

Turkey

به گزارش گاردین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در توئیتی در روز چهارشنبه اعلام کرد: «نیروهای مسلح ترکیه همراه با ارتش ملی سوریه هم اکنون عملیاتی را با نام چشمه صلح علیه  پ‌ک‌ک/یگان‌های مدافع خلق و تروریست‌های داعش در شمال سوریه آغاز کرده‌اند. ماموریت ما جلوگیری از کریدوری از ترور در مرز جنوبی‌مان و بازگرداندن صلح به منطقه است.»

مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) به رهبری کردها که آنکارا آنها را جزئی از نیروهای حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک می‌شمارد، مدت کوتاهی پس از اعلام اردوغان حمله هواپیماهای ارتش ترکیه را که «باعث وحشت شدیدی در میان مردم شده است» تایید کرد. یک سرباز کرد در نزدیکی شهر مرزی راس‌العین عکس‌هایی از دود ناشی از حملات توپخانه‌ای و هوایی ترکیه را منتشر کرده است.

ناظران در منطقه هم از فرار غیرنظامیان از راس‌العین و روستاهای مجاور به درون ناحیه تحت تسلط کردها خبر داده‌اند.

نیروهای ترکیه قبلا در صبح چهارشنبه در نزدیکی شهر مرزی تل ابیض از مرز عبور کرده بودند.

ترکیه می‌گوید قصد دارد یک منطقه امن به عمق ۳۲ کیلومتر در ناحیه مرزی با سوریه ایجاد کند تا این کشور را در برابر آنچه تهدید گروه‌های تروریستی کرد و نیز داعش می‌نامد، حفظ کند.

این اقدام ترکیه پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد نیروهای آمریکا را از منطقه مرزی میان ترکیه و سوریه بیرون می‌کشد، آغاز می‌شود.

کد خبر 458275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha