همشهری‌آنلاین: بوستان مرضیه حدیدچی به عنوان پنجمین بوستان مخصوص بانوان در پایتخت صبح دوشنبه ۱۴ مهر با حضور شهردار تهران، افتتاح شد.

بوستان بانوان

به گزارش شهرنوشت، بوستان مرضیه حدیدچی صبح امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

این بوستان پنجمین بوستان مخصوص بانوان در تهران است که در حاشیه بزرگراه بابایی قرار دارد.

 زهرا صدراعظم نوری در حاشیه افتتاح بوستان مرضیه حدیدچی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: این بوستان در راستای ایجاد عدالت و برقراری امکانات برابر برای تمامی شهروندان، به منظور استفاده زنان و دختران از فضاهای عمومی احداث شده است. به علت ارزش‌هایی که باید در جامعه رعایت شود، زنان با لحاظ شرایطی می توانند از فضاهای عمومی استفاده کنند. این موضوع موجب بروز مشکلات جسمی و تحت تأثیرقرار دادن سلامتی زنان ما می‌شود. به همین علت در  شهرداری تهران براساس سیاست‌های شورای اسلامی شهر تهران مقرر شده که بوستان‌های ویژه زنان در مناطق احداث شود.

او با اشاره به این‌که زنان می‌توانند آزادانه در این بوستان‌ها به فعالیت ورزشی بپردازند و از نورخورشید برای سلامتی خود استفاده کنند، گفت: با افزایش و توسعه این بوستان‌ها سلامت زنان افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر بوستان مرضیه حدیدچی هشتمین بوستان زنان موجود در تهران است.

به گفته‌ صدراعظم نوری؛ بوستان مرضیه حدیدچی بزرگ‌ترین بوستان زنان به مساحت ۳۵ هکتار مترمربع است که امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او گفت: امروز ۸ بوستان در ۸ منطقه شهر وجود دارد، باید با توجه به شرایط مناطق، در هر منطقه یک بوستان مختص زنان احداث شود تا تمامی زنان بتوانند از این بوستان‌ها بهره برداری کنند.

صدراعظم نوری افزود: در بودجه‌ سال ۹۷ و ۹۸ مصوب شده که کلیه عوارض و جرایمی که از قطع درختان به‌دست می‌آید، برای تملک باغات و فضاهایی که می‌تواند به کاربری باغات تبدیل پیدا کند تخصیص یابد.

به گفته‌ این عضو شورای اسلامی شهر تهران بقرار است در مناطق مرکزی و کم‌برخوردار تهران فضاهایی برای تبدیل به باغ و فضای سبز تملک شود.

کد خبر 457948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha