مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تفاهم‌نامه گسترش و توسعه خط ۶ مترو در منطقه ۲۰ تهران در مراسمی با حضور علی امام و حسن خلیل آبادی امضا شد.

امضا تفاهم‌نامه توسعه خط 6 مترو

به گزارش شهرنوشت، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ و حسن خلیل‌آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم حضور داشتند.

فرهاد افشار در ابتدای این مراسم گفت: هدف از تشکیل این جلسه اعلام دو اتفاق خوب است که در منطقه شکل خواهد گرفت. اولین اتفاق عقد تفاهم‌نامه با شرکت توسعه مترو شهر تهران در راستای کمک به تسریع احداث خط ۶ مترو است. با عقد این تفاهم‌نامه شهرری علاوه بر خط ۱ مترو از خط ۶ نیز بهره مند می‌شود.

او اضافه کرد: پیش بینی شده که ۴ ایستگاه بعلاوه ایستگاه دولت آباد در ضلع جنوبی این خط توسعه پیدا کند که طول این توسعه حدود ۶ کیلومتر است. در حال حاضر ۲.۹ کیلومتر حفاری شده که با تأمین منابع مالی، تا اردیبهشت ماه حفر طول این تونل به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم خواهد رسید.

افشار تصریح کرد: رقم زیادی قرار نیست به مترو کمک شود اما این مقدار می‌تواند به عنوان کاتالیزور عمل ‌کند.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به این‌که یکی از خطوط مطرح در طرح توسعه جامع مترو، خط ۶ مترو تهران است، گفت: از سال گذشته تا امروز ۵۰ درصد از توسعه این خط در ضلع جنوبی انجام شده است. یکی از علل اصلی تأخیر در تکمیل خط، محدودیت منابع مالی است.

علی امام در ادامه بیان کرد: ۶ کیلومتر جنوبی خط از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم با ۴ ایستگاه تعریف شده است که از سه سال گذشته با دستگاه حفار، بیش از ۵۰ درصد این مسیر حفاری شده است.

او با اعلام این‌که اگر حمایت‌های لازم وجود داشته باشد تکمیل حفاری تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهد شد، گفت: از سال گذشته منابع مختلف و محدودی برای توسعه مترو در اختیار مترو قرار گرفته است.  البته دولت می تواند ۵۰ درصد هزینه منابع توسعه مترو را با فروش اوراق مشارکت به مترو کمک کند. دولت تعهد و ضمانت بازپرداخت سود ۵۰ درصد وام را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهر تهران وحومه (مترو) تأکید کرد: منابع مورد نیاز توسعه مترو قابل توجه است چرا که توسعه آن هزینه بسیار بالاتری نسبت به سایر مدهای حمل و نقلی دارد. مهمترین اتفاقی که باید در عرصه زیرساختی رخ دهد، توسعه مترو است. توسعه ضلع جنوبی خط ۶، اتفاق ارزنده و خجسته‌ای که برای توسعه خط ۶ می‌افتد، می‌تواند برای سفرهای درون شهری و جابه‌جایی شهروندان منطقه ۲۰ کمک کننده باشد.

امام با بیان این‌که درحال حاضر برنامه طراحی اتصال توسعه جنوبی خط ۶ از ایستکاه حرم عبدالعظیم تا ایستگاه شهرری خط ۱ در دستور کار است، اظهار داشت: با طراحی که اتفاق می‌افتد دستگاه حفار در انتهای ۶ کیلومتر به کار خود خاتمه نخواهد داد و برای اتصال این دو خط، باز کار خواهد کرد. ایستگاه شهرری با اتصال به خطوط ۱ و ۶ و راهن آهن تهران به یک حمل ونقل ریلی مهم تبدیل خواهد شد. با مساعدت شهردار منطقه ۲۰ در جهت کمک به تسریع در توسعه جنوبی خط ۶، شرکت مترو از کمک‌های بیشتر منطقه بهره مند خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: یک توافق نامه برای مجتمع ایستگاهی ایستگاه جوانمرد قصاب تا ۱۰۰ میلیارد تومان است که این کار اجرای توسعه خط ۶ را تسریع می‌کند، و یک توافق دیگر درمورد واگذاری املاک شهرداری تهران به شرکت مترو است که این یک کمک غیرنقدی بزرگ محسوب می‌شود. بودجه‌ مصوب سال جاری مترو، ۲ هزار میلیارد تومان است که ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ بودجه غیرنقدی خواهد بود.

 علی امام در ادامه بیان کرد: ۶ کیلومتر جنوبی خط از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم با ۴ ایستگاه تعریف شده است که از سه سال گذشته با دستگاه حفار، بیش از ۵۰ درصد این مسیر حفاری شده است.

او با اعلام این‌که اگر حمایت‌های لازم انجام شود، تکمیل حفاری تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهد شد، گفت: منابع مختلف و محدودی برای توسعه مترو از سال گذشته در اختیار مترو قرار گرفته است.  البته دولت ۵۰ درصد هزینه منابع توسعه مترو را می‌تواند با فروش اوراق مشارکت به مترو کمک کند. دولت تعهد و ضمانت بازپرداخت سود ۵۰ درصد وام را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهر تهران وحومه(مترو) تأکید کرد: منابع مورد نیاز توسعه مترو، منابعی قابل توجه است چرا که هزینه بسیار بالاتری نسبت به سایر مدهای حمل و نقلی دارد.
مهم‌ترین اتفاقی که باید در عرصه زیرساختی رخ دهد، توسعه مترو است. توسعه ضلع جنوبی خط ۶، اتفاق ارزنده وخجسته‌ای که برای توسعه خط ۶ می‌افتد، می‌تواند برای سفرهای درون شهری و جابه‌جایی شهروندان منطقه ۲۰ داشته باشد.

امام با بیان این‌که درحال حاضر برنامه طراحی اتصال توسعه جنوبی خط ۶ از ایستکاه حرم عبدالعظیم تا ایستگاه شهرری خط ۱ در دستور کار است، اظهار داشت: با طراحی که اتفاق می‌افتد دستگاه حفار در انتهای ۶ کیلومتر به کار خود خاتمه نخواهد داد و برای اتصال این دو خط باز کار خواهد کرد. ایستگاه شهرری با اتصال به خطوط ۱ و ۶ و راهن آهن تهران به یک حمل ونقل ریلی مهم تبدیل خواهد شد. با مساعدت شهردار منطقه ۲۰، در جهت کمک به تسریع در توسعه جنوبی خط ۶، شرکت مترو از کمک‌های بیشتر منطقه بهره مند خواهد شد.

او گفت: یک توافق نامه برای مجتمع ایستگاهی ایستگاه جوانمرد قصاب تا سقف صد میلیارد تومان است که این کار اجرای توسعه خط ۶ را تسریع می‌کند. همچنین توافق دیگر راجع به واگذاری املاک شهرداری تهران به شرکت مترو است که این یک کمک غیرنقدی بزرگ محسوب می‌شود. بودجه‌ی مصوب سال جاری مترو، دو هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه غیرنقدی خواهد بود.

کد خبر 457897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha