سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی می‌توانند با شنیدن برنامه رادیویی «ردپای قلم»، نمایشنامه‌نویسی را با آموزش ایوب آقاخانی در رادیو نمایش بیاموزند.

راديو

به گزارش ایسنا، ژاله محمدعلی، تهیه‌کننده برنامه رادیویی «ردپای قلم» ضمن اعلام این مطلب گفت: برنامه «رد پای قلم» شامل چندین بخش است که در بخش «از ایده تا متن» آن ایوب آقاخانی، نمایشنامه‌نویسی را برای مخاطبان رادیو تدریس می کند.

وی افزود: همچنین در بخش «کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر» اتفاقاتی که در طول هفته در هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان رخ می‌دهد مورد بررسی قرار می‌گیرد که این هفته سه شنبه، نهم مهرماه با سلما سلامتی سخنگوی کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر درباره «فراخوان نهمین جایزه ادبیات نمایشی» گفت‌وگو خواهد شد.

محمدعلی ادامه داد: در بخش «نمایشنامه هفته» که با اجرای ایوب آقاخانی به روی آنتن می‌رود، هر هفته یک نمایشنامه نقد خواهد شد که بخش کوتاهی از آن نمایشنامه توسط بهناز بستان دوست خوانش می‌شود و این هفته به نمایشنامه «عاشقانه‌ای نه چندان آرام با مادام بوآری در همین حوالی» به نویسندگی سپهر دادمان اختصاص دارد.  

این تهیه‌کننده در پایان گفت: در بخش «تمرین هفته» به یک نمایشنامه رادیویی می‌پردازیم و با کارگردان آن گفت‌وگو می‌کنیم و این هفته به نمایشنامه «تغییر» از اکبر خردچشم اختصاص دارد. بخش «با درام‌نویسان بزرگ جهان» نیز هر هفته به زندگی و آثار یکی از درام نویسان بزرگ جهان می‌پردازد.

برنامه «ردپای قلم» به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود که نگاهی به حوزه ادبیات نمایشی در ایران و جهان دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو نمایش را بر روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز بشنوند.

کد خبر 456926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha