همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ پروژه عمرانی در پایتخت در حال اجراست، تاکید کرد: تمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام شهر تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

پروژه عمراني شهري

 به گزارش ایرنا، صفا صبوری دیلمی در جلسه پاسخگویی با محوریت پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی پایتخت، گفت: تلاش می‌کنیم تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تمام پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند البته بجز برخی پروژه‌ها که مشارکتی هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: برخی از پروژه‌ها سنواتی هستند و چند سال طول می‌کشد، مانند بزرگراه امام علی که در یک دوره چندساله احداث شد.

به گفته صبوری، از ابتدای امسال تا کنون چهار پروژه نیمه‌تمام تکمیل شده است.

معاون شهردار با بیان اینکه پنج پروژه اصلی ما اولویت‌دار و نیاز اصلی شهر است، تصریح کرد: پروژه کوی نصر تا پایان سال، استاد معین تا ۲۲ بهمن، فاز نخست پروژه‌های شهید بروجردی و شهید رستگار در صورت حل معارضین ملکی تا پایان سال و پروژه ۳۰ هزار متری فرهنگی رازی در کنار برج طغرل تا پایان دهه فجر تکمیل می‌شود.

وی همچنین گفت: پروژه احداث لاین کندرو بزرگراه نواب که مدت‌ها زمین مانده و ترافیک شدیدی ایجاد کرده بود، اول تیر تمام شد.

صبوری افزود: از ابتدای سال تا کنون ۴ پروژه عمرانی در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده و بر اساس مدل‌های که در دست شهرداری است پروژه‌های جدید را شروع می‌کنیم؛ مثل پل تقاطع غیر همسطح گاز و لشکری که تا ابتدای ماه ربیع‌الاول در منطقه ۲۱ تهران افتتاح می‌شود.

وی همچنین با اشاره به عملیات احداث پروژه بزرگراه شهید شوشتری، توضیح داد: طبق مصوبه شورا این پروژه باید مشارکتی انجام شود و در این خصوص فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی داده شده است.

صبوری ادامه داد: هنوز موانع محیط زیستی پروژه شوشتری برطرف نشده چراکه بخشی از آن باید از جنگل‌ها و منابع طبیعی رد شود و بعد از صدور مجوزهای لازم و درصورتی که بخش خصوصی تمایلی به مشارکت نداشت به شورا پیشنهاد می‌دهیم که این پروژه را خودمان از محل اخذ عوارض بسازیم.

کد خبر 456874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha