دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌های سینمایی «سال دوم دانشکده من» و «درخونگاه» از دو نسل متفاوت سینمای ایران در دومین چهارشنبه مهرماه روی پرده می‌روند.

پوستر فيلم‌هاي درخونگاه و سال دوم دانشكده من

به گزارش همشهری آنلاین، پس از پشت سر گذاشتن یک تابستان نه‌چندان پررونق و در شرایطی که «ماجرای نیمروز: رد خون» تکانی به گیشه‌های پاییزی داده، اکران دو فیلم تازه می‌تواند تماشاگران را به سینما رفتن ترغیب کند. هر چند این فیلم‌ها در جشنواره فجر سی و هفتم چندان به مذاق مردم و منتقدان خوش نیامدند.

«سال دوم دانشکده من» سیزدهمین فیلم رسول صدرعاملی در مقام کارگردان و تازه‌ترین تجربه او در یک دهه اخیر است که بر اساس فیلمنامه پرویز شهبازی ساخته و سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. سها نیاستی و فرشته ارسطویی دو چهره تازه «سال دوم دانشکده من» هستند و علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش‌خلق و... دیگر نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

فیلم داستان دو دختر از دانشجویان سال دوم دانشکده معماری به نام‌های مهتاب و آوا را روایت می‌کند که همراه چند نفر از همکلاسی‌های خود برای اردوی دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند. «سال دوم دانشکده من» ابتدا قرار بود از ابتدای فصل پاییز روی پرده سینماها برود و حالا با ۱۰ روز تاخیر از چهارشنبه ۱۰ مهرماه در گروه سینمایی استقلال جایگزین «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی می‌شود.

سیاوش اسعدی که حدود یک دهه پیش نام خود را با «حوالی اتوبان» سر زبان‌ها انداخت و سال ۹۰ «جیب‌بر خیابان جنوبی» را ساخت، در سومین تجربه کارگردانی سراغ «درخونگاه» رفت. فیلم در جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمد و سه نامزدی در بخش بازیگری برای امین حیایی، ژاله صامتی و پانته‌آ پناهی‌ها به ارمغان آورد. مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفری، منصور شهبازی، افشین سنگچاپ و فاطمه مرتاضی دیگر بازیگران هستند.

«درخونگاه» درباره جوانی است که به ژاپن می‌رود و آنجا سال‌ها سخت کار می‌کند. او که برای تامین زندگی خانواده رنج دوری را تحمل کرده، در بازگشت به ایران به مشکلی عجیب می‌خورد. فیلم تازه اسعدی در شرایطی در گروه باغ کتاب جایگزین «روسی» امیرحسین ثقفی می‌شود که برای رسیدن به فروش خوب رقیبی قدر چون «رد خون» محمدحسین مهدویان را پیش رو دارد. «پیلوت» و مستند ورزشی «آبی به رنگ آسمان» دیگر فیلم‌های تازه اکران هستند.

کد خبر 456870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha