همشهری آنلاین: معاون فرماندار شهرستان پردیس گفت: ۱۱ کانون آلاینده صنفی، صنعتی، روستایی و شهری سلامت آب سد ماملو را تهدید می‌کنند.

فاضلاب‌ پردیس آب سد ماملو را آلوده می‌کند

به گزارش ایرنا، حسن بابایی روز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: هریک از کانون‌های آلاینده قوانین خاص خود را دارند که باید آنها بررسی و نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

وی با اشاره به فاضلاب تولیدی واحدهای مسکن مهر پردیس خاطر نشان کرد: تصفیه‌خانه‌های موقت برای جمعیت محدود در فازهای ۸ و ۱۱ از سوی شرکت‌ عمران شهرجدید پردیس تامین شده بودند اما پس از بارگذاری بالای جمعیتی در فازهای یاد شده، سپتیک‌های موجود پاسخگوی تصفیه کامل فاضلاب تولیدی نیستند.

معاون سیاسی فرماندار با بیان این که مشکل فاضلاب فازهای ۸ و ۱۱ مسکن مهر پردیس به زودی برطرف خواهند شد، گفت: شرایط و مقدمات برای توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب فازهای یاد شده انجام شده و به زودی در مدار تصفیه قرار می‌گیرند.

بابایی گفت: فاضلاب روستایی طی دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

 معاون سیاسی فرماندار شهرستان پردیس گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، در کوتاه‌ترین زمان با به کارگیری راهکارهای قانونی و یا سلبی ورود آب‌های آلاینده به حوزه آبریز قطع خواهد شد.

بابایی با اشاره به مشکل فاضلاب شهرک طلائیه شهر بومهن خاطر نشان کرد: پیمانکار شهرک طلائیه در خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی کرده و به تعهدات خود برای جمعیت ساکن در این شهرک عمل نکرده است.

 وی افزود: مسئولیت خروج فاضلاب از منازل بر عهده ساکنان است، تلاش می‌کنیم این مشکل  را از طریق پیمانکار مرتفع کنیم و شهرداری بومهن و اداره آب و فاضلاب در این حوزه مسئولیتی ندارند.

  • بارگذاری جمعیتی شهرستان پردیس زیر ساخت زیست محیطی ندارد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس در این نشست گفت: شهرستان پردیس ظرفیت بارگذاری صنعتی و جمعیتی امروز را ندارد و این افزایش جمعیت بدون توجه به زیرساخت‌های زیست‌ محیطی لازم برای تصفیه فاضلاب و پسماند اتفاق افتاده است.

عزیز میکائیلی گفت: سد ماملو به عنوان تامین‌کننده آب شرب منطقه و رودخانه‌های کمرد و سیاهسنگ و جاجرود در معرض خطر آلودگی فاضلاب این شهرستان قرار گرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به سایر کانون‌های آلاینده گفت: فاضلاب فاز ۸ مسکن مهر پردیس که به صورت خام و از طریق بندها و کانال‌ها وارد رودخانه می‌شود، فاضلاب فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس به سمت روستای باغکمش جاری است، فاضلاب خام و صنعتی روستای کرشت، فاضلاب روستای باغکمش و بخشی از فاضلاب دماوند و شمیرانات پشت سد می‌ریزند و فاضلاب خام شهرک بهار طلائیه بومهن که به رودخانه سیاهرود وارد می‌شود.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

کد خبر 456841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha