همشهری آنلاین: کنفرانس بین‌المللی صد ساله جان پل دوم در روزهای ۱۶- ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ در شهر سبو، فیلیپین برگزار می‌شود. جان پاول دوم روابط کلیسای کاتولیک با یهودیت، اسلام و کلیسای ارتدکس شرقی را به طور چشمگیری بهبود بخشید.

ژان پل دوم

موضوعات کنفرانس شامل انسان و کرامت انسانی، حقوق بشر و آزادی، اخلاق و ارزش‌ها، ازدواج و خانواده، عشق و تمایلات جنسی، جامعه و قانون طبیعی، الهیات، فلسفه مسیحی، فلسفه انسان، فلسفه و پدیدارشناسی مسیحی، تامیسم و ‌پدیدارشناسی و شخصیت گرایی مسیحی است.

گفتنی است جان پل دوم به عنوان یک فیلسوف و متفکر، در بحث در مورد انسان و شأن او، عشق و ازدواج و ... مشارکت داشته است. آثار فلسفی او در زمینه‌های اخلاق، هستی شناسی و بدیهیات گسترش یافته است. او اندیشه‌های خود را در مورد تامیسم و ‌پدیدارشناسی بنیان نهاد. نوشته‌های فلسفی او بعداً در آموزه‌های اجتماعی کلیسا تأثیر گذارد.

وی از طریق نامه‌های رمزنگاری خود بر عزت انسان به ویژه زنان و کارگران و اهمیت خانواده برای آینده بشریت تأیید کرد. وی انرژی جوانان را به رسمیت شناخت و با آنها رابطه ویژه برقرار و آنها را در جشن‌های روز جهانی جوانان جمع کرد. با این حال، وی به دلیل حمایت از آموزه های کلیسا در برابر پیشگیری از بارداری مصنوعی و مقررات زنان و... مورد انتقاد قرار گرفت.

علاقمندان می‌توانند با ارسال آثار خود، در این کنفرانس مشارکت نمایند. مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۱ اکتبر ۲۰۱۹ است

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کنفرانس و نحوه ارسال آثار به آدرس https://philevents.org/event/show/۷۴۱۱۸ مراجعه گردد.

کد خبر 456830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha