همشهری آنلاین: تماشاگران فیلم سینمایی «جوکر» اجازه ندارند در سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم در آمریکای شمالی نقاب یا لباسی شبیه قهرمان داستان آن بپوشند و از سلاح‌های اسباب‌بازی استفاده کنند.

فيلم سينمايي جوكر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در پی افزایش نگرانی‌ها از احتمال گسترش خشونت با نمایش «جوکر»، تعدادی از سینماهای زنجیره‌ای در آمریکا هر نوع پوشاندن چهره را برای تماشاگران ممنوع اعلام کردند. این تمهید در فاصله یک هفته تا آغاز نمایش عمومی فیلمی در نظر گرفته شده که خواکین فینیکس در آن نقش دشمن بتمن را ایفا می‌کند.

«جوکر» که اواخر تابستان در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد، جایزه شیر طلایی بهترین فیلم را برد و کارشناسان آن را یکی از گزینه‌های درخشیدن در اسکار ۲۰۲۰ می‌دانند. ضمن اینکه فینیکس هم با بازی در نقش دشمن بتمن یکی از نامزدهای کسب اسکار بهترین بازیگر مرد است. بازیگر ۴۴ ساله آمریکایی در «جوکر» نقش مردی تنها، آسیب‌پذیر و روانی را ایفا می‌کند که به مردی قاطع و شرور تبدیل می‌شود.

ای‌ام‌سی تیه‌ترز به عنوان بزرگ‌ترین سینمای زنجیره‌ای آمریکای شمالی با داشتن بیش از ۶۰۰ سالن اعلام کرد هر چند آیین‌نامه‌های آنها به تماشاگران اجازه می‌دهد با لباس و چهره دلخواه وارد سینما شوند اما «ما اجازه نمی‌دهیم کسی از نقاب، نقاشی روی صورت یا هر چیزی استفاده کند که چهره را می‌پوشاند و دیگران را ناراحت می‌کند. همراه داشتن هر نوع سلاح و وسایل مربوط به شخصیت جوکر هم ممنوع است.»

نگرانی‌های امنیتی از اکران «جوکر» زمانی به اوج رسید که خانواده‌های قربانیان تیراندازی سال ۲۰۱۲ در نمایش نیمه‌شب «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در کلرادو به خشونت مسلحانه موجود در تازه‌ترین تجربه کارگردانی تاد فیلیپس اعتراض کردند. استودیو برادران وارنر هم در پاسخ به این نگرانی اعلام کرد «جوکر» به هیچ وجه خشونت در دنیای واقعی را تایید نمی‌کند و قرار نیست فیلم در منطقه رخ دادن آن اتفاق تروریستی اکران شود.

در عین حال، پلیس لس‌آنجلس با انتشار بیانیه احتمال رخ دادن هر نوع تیراندازی گسترده را به واسطه تحت تاثیر قرار گرفتن تماشاگران «جوکر» منتفی دانسته است. کارشناسان برای این فیلم ۱۲۱ دقیقه‌ای با درجه سختگیرانه R یک افتتاحیه ۸۰ میلیون دلاری پیش‌بینی کرده‌اند که برای ماه اکتبر یک رکورد است.

کد خبر 456542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha