همشهری آنلاین: مجموعه فرهنگی، هنری پیرسوک نخستین دوره جایزه «ناداستان پیرسوک» را با عنوان «شهر من کو» برگزار می‌کند.

جايزه ناداستان

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مدیر مجموعه فرهنگی، هنری پیرسوک با اعلام این خبر گفت: علاقمندان تا نیمه آبان‌ماه امسال برای ارسال اثر فرصت دارند.

نیما تقوی در تشریح اهداف برگزاری این جایزه ادبی گفت: در اینجا شهر بیشتر از یک مکان است و مهم روایت فردی ما از شهر است.

وی با بیان اینکه انتخاب زاویه دید، روش نوشتن و منظر روایت با نویسنده است، افزود: اما این جستار باید بخشی از تجربه زیسته نویسنده باشد.

به گفته مدیر پیرسوک، ناداستان‌هایی شانس پذیرش در مراحل بالای داوری را دارند که روایتی ورای خاطره یا توصیف صرف باشند؛ چراکه «نگاه فردی و تجربه یگانه هر فرد از شهر برای ما اهمیت بسیار دارد. »

بنا به اعلام نیما تقوی، شرکت در جایزه ناداستان پیرسوک مختص تمام فارسی‌زبانان جهان است، آثار ارسالی باید بیش از ۱۵۰۰ کلمه و کمتر از ۴۵۰۰ کلمه باشد و هر نفر امکان ارسال یک اثر را خواهد داشت. چاپ نشدن اثر ارسالی در هیچ شکلی از اشکال کتاب، مجله، روزنامه و... و ارسال نشدن اثر برای هیچ یک از جشنواره‌ها و مسابقه‌ها، از دیگر شروط این جایزه است.
برگزارکنندگان جایزه ناداستان پیرسوک از علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه ادبی خواسته‌اند که مشخصات نویسنده، شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، کشور، استان و شهر محل اقامت و خلاصه رزومه به صورت مجزا و در فایل دیگری (در همان ایمیل) همراه با اثر فرستاده شده و از ذکر نام و یا هرگونه مشخصات در فایل اثر ارسالی خودداری خودداری شود. ارسال اثر در قالب فایل (WORD) و PDF با فونت ب. نازنین و اندازه ۱۴ از دیگر شروط آثاری است که علاقه‌مندان به شرکت در جایزه ادبی ناداستان پیرسوک می‌توانند با در نظرداشتن آن‌ها اثر خود را به نشانی ایمیل pirsook.award@gmail.com  ارسال کنند.

به گفته وی، مهلت ارسال آثار برای شرکت در جایزه ناداستان پیرسوک، نیمه آبان‌ماه امسال است و اختتامیه مراسم نیز شب یلدای ۹۸ برگزار و به سه اثر برگزیده این جایزه ادبی تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود؛ همچنین پیرسوک در چاپ آثار ارسالی مختار است و می‌تواند ناداستان‌های رسیده را در قالب کتاب یا فایل الکترونیک انتشار دهد. نام داوران مرحله نخست و نهایی جایزه ادبی ناداستان پیرسوک پس از اتمام داوری اعلام خواهد شد.

کد خبر 456518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha