به گزارش مهر، سیدحسین حسینی از طرح جدید دانشگاه تهران برای تحصیل دو وجهی دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی ۹۹-۹۸ خبر داد و گفت: بر اساس این طرح دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته اصلی خود میتوانند بسته آموزشی فرعی را فرا گیرند که این امر موجب افزایش قابلیتهای دانشآموختگان، گسترش بازار کار داخلی و خارجی و افزایش امکان پژوهش و نوآوری بینرشتهای خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عنوان این طرح برنامه درسی دو وجهی دوره کارشناسی نام دارد، اظهار کرد: بر اساس این طرح، دانشجویان میتوانند بستهای آموزشی شامل ۱۵ تا ۲۱ واحد درسی از یک رشته کارشناسی دیگر را در کنار واحدهای رشته اصلی خود بگذرانند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه رشتههای موجود در این طرح شمولیت عام دارند، خاطرنشان کرد: دانشجویان میتوانند واحدهای درسی مرتبط با رشته خود و یا حتی نامرتبط با آن را انتخاب کنند و هیچ محدودیتی در انتخاب واحدها وجود ندارد.
حسینی اضافه کرد: به طور مثال دانشجویی که در رشته زراعت قبول میشد و به این دانشگاه میآمد، فقط میتوانست در همین رشته ادامه تحصیلی دهد در حالی که با اجرای این طرح، میتواند واحدهایی را از رشته باغبانی بردارد. به عنوان مثال اگر در رشته باغبانی ۱۰۰ واحد برمیدارد، میتواند ۲۰ واحد باقیمانده را در رشته باغبانی و یا کارآفرینی انتخاب کند.
حسینی ادامه داد: انتخاب واحد از بسته آموزشی فرعی از نیمسال سوم به بعد انجام میشود و هر دانشجو در مدت تحصیل خود، امکان انتخاب و گذراندن یک بسته آموزشی فرعی را دارد.
وی با تاکید بر اینکه این برنامه درسی برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به بعد اجرا میشود، عنوان کرد: دانشجویانی که از واحدهای بسته آموزشی فرعی استفاده میکنند، مشمول تمامی مقررات آموزشی جاری دانشگاه اعم از اخذ واحد، نحوه برخورد با غیبت، مشروطی، سنوات هستند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین از صدور گواهی بسته آموزشی فرعی برای دانشجویان مشمول خبر داد و گفت: عنوان گواهی بسته آموزشی فرعی، یکسان با عنوان رشته اصلی بوده و با پیشوند گواهی بسته آموزشی فرعی صادر میشود.
حسینی با بیان این مطلب که حتی دانشگاههایی که تخصصی هستند میتوانند از ظرفیت بیندانشگاهی استفاده کنند، گفت: اجرای این مدل دو وجهی، میتواند تحولی در آموزش دوره کارشناسی فراهم کند تا دانشجویان توانمندتر از گذشته وارد جامعه شوند.
نظر شما