مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

با پایان یافتن فصل تابستان بوی مهر در شهرها و کوچه‌ها پیچیده و مدارس میزبان دانش‌آموزان شده‌اند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند. امروز کوچه‌ها و خیابان‌های همدان، زنجان و قزوین مانند سراسر کشور رنگ و بوی پاییز گرفته‌اند اما نوید آغاز فصل شکوفایی را می‌دهند.

آغاز مدرسه
  • ۲۵۱ هزار دانش‌آموز مینودری به مدرسه می‌روند
  • تعداد کل دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی گذشته ۲ درصد افزایش یافته است

آرشین برزگر-  قزوین ـ خبرنگار: امروز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی در روز نخست مهرماه، هزاران دانش‌آموز در دیار مینودری به شوق آموختن روانه مدرسه می‌شوند.  

  • افزایش دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با همشهری با بیان این‌که در سال تحصیلی پیش رو ۲۵۱ هزار دانش‌آموز در مدارس دیار مینودری تحصیل خواهند کرد، گفت: تاکنون در مقطع ابتدایی ۱۲۳ هزار و ۱۶۱ دانش‌آموز، در مقطع متوسطه اول ۵۳ هزار و ۱۳۹ نفر، در مقطع متوسطه دوم ۴۲ هزار و ۱۰۶ دانش‌آموز و در مقطع استثنایی ۱۱۱۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. خیرالهی رحمانی با یادآوری این‌که تعداد کل دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود ۱/۲ درصد افزایش یافته است، افزود: از مجموع دانش‌آموزان ما ۵۲ درصد پسر و ۴۸ درصد دختر هستند و حدود ۲۵ درصد آنها در روستاها و مناطق محروم استان زندگی می‌کنند.  

  • مدارس هوشمند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تعداد کلاس‌های تحصیلی دایر در استان را ۸۲۴۸ کلاس عنوان کرد و گفت: ۲۱۴۶ مدرسه در استان داریم که ۹۳۱ واحد در مقطع ابتدایی، ۵۲۱ واحد در مقطع پیش‌دبستانی، ۳۶۷ واحد در مقطع متوسطه اول و ۳۲۷ واحد در مقطع متوسطه دوم فعالیت خواهند کرد.  
رحمانی با بیان این‌که تاکنون ۱۴ درصد مدارس استان هوشمندسازی شده است، افزود: برای راه‌اندازی هر کلاس هوشمند حداقل ۱۵ میلیون تومان اعتبار احتیاج داریم و مطابق چشم‌انداز پیش‌بینی شده است باید تعداد مدارس هوشمند خود را به حداقل ۴۰ درصد برسانیم که انجام سریع آن فقط با مشارکت بخش خصوصی مقدور خواهد بود.  وی ادامه داد: همچنین در سرتاسر استان قزوین ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم داریم که حدود ۷۲۰۰ نفر از آنها مرد و ۸۳۰۰ نفر هم زن هستند که نشان می‌دهد کفه جنسیتی آموزگاران به سمت زنان چرخیده است.  

  • نیاز به بازسازی

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که از نظر فضای فیزیکی و نیروی انسانی کمبودی در استان نداریم، گفت: با این حال ۲۵ درصد مدارس استان به بازسازی و مرمت نیاز دارند که باید هرچه زودتر برای استانداردسازی آنها اقدام شود. رحمانی تعداد مدارس هیات‌امنایی استان را ۳۰ درصد بیان کرد و افزود: کل مدارس غیردولتی ما ۲۰۰ مدرسه است که ۲۰ هزار دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند. ۱۵ هزار نفر در ابتدایی، ۲۷۰۰ نفر در متوسطه اول و۲۳۰۰ نفر هم در متوسطه دوم درس می‌خوانند.

  • مشکلات مدارس هیات‌امنایی 

با وجود این‌که مدارس هیات‌امنایی برای افزایش سطح کیفی مدارس دولتی و از تغییر وضعیت آنها به وجود آمدند، اما بسیاری از کارشناسان آموزشی اعتقاد دارند این مدارس حداقل در استان قزوین با مدارس دولتی تفاوت چندانی ندارند.  یک کارشناس ارشد علوم تربیتی با یادآوری این‌که مدارس هیات‌امنایی برای قشر متوسط جامعه طراحی شده‌اند به همشهری گفت: عمدتاً خانواده‌های مرفه فرزندان خود را به مدارس غیرانتفاعی و خانواده‌های کم‌بضاعت هم بچه‌هایشان را به مدارس دولتی می‌فرستند بنابراین مدارس هیات‌امنایی چیزی بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی محسوب می‌شوند. مجید خزری با اشاره به نارضایتی مردم از کیفیت پرورشی مدارس هیات‌امنایی اظهار کرد: متاسفانه مدیران برخی از این مدارس فقط به فعالیت‌های آموزشی و فوق برنامه توجه می‌کنند و توجه چندانی به آموزه‌های پرورشی و تربیتی ندارند. این مساله سبب می‌شود کودک یا نوجوان در آموختن مهارت‌های زندگی ناموفق باشد. وی افزایش نیافتن مدارس هیات‌امنایی را در چند سال گذشته دال بر ناکارآمدی آنها دانست و توضیح داد: با این همه معتقدم ظرفیت‌های زیادی در مدارس هیات‌امنایی وجود دارد که با کمک دولت و خیران می‌تواند شکوفا شود، اما به نظر می‌رسد سیاست فعلی دولت در حوزه آموزش و پرورش افزایش مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی است.  

  • تحصیل رایگان

یک معلم قزوینی اعتقاد دارد با وضعیت کنونی باید با تحصیل رایگان باکیفیت خداحافظی کرد. حمیدرضا حقیقت در این باره گفت: با این‌که عمده ساکنان استانی مانند قزوین از نظر اقتصادی خانواده‌های متوسطی هستند، اما شاهد اشاعه نوعی اشرافیگری در حیطه آموزش و پرورش هستیم که نمود بارزآن رشد قارچ‌گونه مراکز پرزرق و برق آموزشی است.  وی کوچ معلمان ماهر را به مدارس غیردولتی از غم‌انگیزترین مشکلات آموزش و پرورش استان و کشور در سالیان اخیر توصیف کرد و افزود: بدون شک با این وضعیت نباید انتظار داشته باشیم که سهم مدارس و دبیرستان‌های دولتی در موفقیت‌های علمی بیشتر شود، چراکه نیروهای زبده‌ای برای آموزش دانش‌آموزان مستعد در این مدارس نداریم. این معلم قزوینی با تأکید بر لزوم همسطح‌سازی امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در کلیه مدارس قزوین خاطرنشان کرد: دولت باید بیشتر و بهتر از بخش خصوصی مدارس خود را تجهیز و برای تحصیل جذاب کند تا دانش‌آموزان این مدارس فکر نکنند که به آنها بی‌توجهی می‌شود.  

  • جای خالی مهارت‌آموزی 

یک شهروند قزوینی با ذکر این‌که دوران تحصیل سنتی گذشته است، گفت: با وجود گسترش روزافزون ابزارهای دیجیتال میان مردم باید بپذیریم که آموزش سنتی با تخته‌ سیاه و گچ یا حتی ماژیک و تخته سفید دیگر دانش‌آموزان را جذب نخواهد کرد و باید به دنبال آموزش دیجیتال و روزآمد باشیم.  منصور پارسی با اشاره به جای خالی مهارت در کتاب‌های درسی بیان کرد: نباید مهارت‌آموزی را به شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش محدود کنیم، بلکه باید در هر رشته‌ای هرقدر هم نظری، فنون شغلی و حرفه‌ای را به دانش‌آموزان یاد دهیم تا هم تحصیل برای آنها جذاب‌تر شود و هم به راحتی بتوانند شغل خود را انتخاب کنند و در آن موفق باشند.

  • زنگ مدرسه برای ۲۸۵ هزار دانش‌آموز همدانی
  • مدیرکل آموزش و پرورش: دانش‌آموزان در ۲۵۴۸ مدرسه استان مشغول به تحصیل می‌شوند

فاطمه کاظمی-  همدان ـ خبرنگار : امروز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۸۳ هزار دانش‌آموز در استان همدان به مدرسه خواهند رفت و ۲۵۰۰ مدرسه میزبان آنها در ۹ ماه آینده خواهد بود. شعار بازگشایی مدارس در استان «مدرسه‌محوری و حرکت در مسیر عملیاتی‌ کردن چرخش‌های تحول‌آفرین» است. مسئولان آموزش و پرورش استان معتقدند همدان در زمینه تامین معلم برای مدارس مشکل خاصی ندارد و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم و دانش‌آموزی بدون مدرسه نخواهد بود.  

  • ۱۰ هزار نوآموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره تعداد دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جدید به مدرسه می‌روند به همشهری می‌گوید: ۲۸۵هزاردانش آموز در کل ۴ دوره تحصیلی در استان همدان مشغول به تحصیل خواهند شد که ۱۰ درصد از این دانش‌آموزان یعنی حدود ۲۵ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس غیردولتی به تحصیل می‌پردازند. برنامه داریم که تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم را به ۱۵ درصد برسانیم. محمد پورداوود بیان می‌کند:همچنین ۳۰ هزار نفر دانش‌آموز جدید به گردونه دانش‌آموزان استان طی سال جدید تحصیلی اضافه می‌شوند.

۱۱هزار نفر دانش‌آموز از مناطق محروم در استان وجود دارند که تلاش شده با حمایت از آنان و تهیه لوازم مورد نیاز مانع از ترک تحصیل آنان شویم. وی درباره تعداد مدارسی که در استان آماده حضور دانش‌آموز هستند، می‌افزاید:در کل استان ۲۵۴۸ مدرسه و ۱۲هزار و ۴۲۹ کلاس درس داریم. ۳۶۰دانش آموز عشایری از حوزه همدان و۵۰۰ دانش‌آموز عشایری نیز از حوزه خوزستان ثبت نام کرده اند.

کمبود معلم نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار می‌کند: ۱۶ هزار معلم در این مدارس به تدریس خواهند پرداخت. با این توضیح که آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید جزو ۳ استان برتر در حوزه نیروی انسانی است و در این زمینه مشکل چندانی نداریم. هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه نخواهد بود.  پورداوود توضیح می‌دهد: با توجه به تقارن بازگشایی مدارس با ماه محرم و هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای با شعار «مهر باشکوه، با شور حسینی» در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد. محتوای این برنامه‌ها متناسب با این مناسبت‌های مهم تنظیم شده است.  

  • ساخت ۱۰۴ کلاس درس

مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز از تحویل ۱۰۴ کلاس درس به مناسبت هفته دولت و آغاز سال تحصیلی جدید خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: اداره کل نوسازی مدارس استان همدان با تحویل ۱۰۴ کلاس درس و اتاق در قالب ۱۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان به استقبال ماه مهربانی‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید خواهد رفت.  فرزاد تیموری می‌افزاید: این پروژه‌ها دارای ۱۳ هزار و ۲۶۷ مترمربع زیربنا بوده که اعتباری معادل ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای افتتاح آنها هزینه شده است. وی ادامه می‌دهد: از این ۱۸ پروژه ۷ پروژه در همدان، فامنین و قهاوند، ۲ پروژه در ملایر، ۲ پروژه در نهاوند، یک پروژه در اسدآباد، ۲ پروژه در لالجین و بهار و ۴ پروژه در کبودراهنگ و گل‌تپه به بهره‌برداری رسیده‌اند. همچنین ۶۵ کلاس درس در قالب ۱۵ مدرسه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شدند.  

  • ریز اقدامات

مدیرکل نوسازی مدارس استان درباره ریز پروژه‌هایی که برای سال تحصیلی جدید انجام شده است، می‌گوید: تخریب و بازسازی مدرسه پورمیدانی، مدرسه ۴ کلاسه الحاقی خورشیدپور، احداث استخر دانش‌آموزی ناحیه یک و احداث استخر دانش‌آموزی ناحیه ۲ پروژه‌های مربوط به شهر همدان هستند. سالن چندمنظوره و مدرسه چهارکلاسه روستای حسین‌آباد ناظم در سامن، مدرسه شش‌کلاسه آورزمان در ملایر، مدرسه پانزده‌کلاسه حمیدی در نهاوند، سالن ورزشی کوهانی در نهاوند، زمین چمن مصنوعی فوتسال اسدآباد، مدرسه سه‌کلاسه روستای احمدآباد تپه قهاوند، مدرسه دوکلاسه روستای زاغلیچه فامنین، مدرسه دوکلاسه روستای چپقلو فامنین و مدرسه شش‌کلاسه شهید بهشتی لالجین دیگر پروژه‌های ما محسوب می‌شوند.  تیموری تصریح می‌کند: زمین چمن مصنوعی روستای صالح‌آباد در بهار، مدرسه دوکلاسه قرانقودره گل‌تپه، مدرسه یک‌کلاسه حسن تیمور گل‌تپه، مدرسه کودکان استثنایی گل‌تپه، مدرسه چهارکلاسه الحاقی پرورق کبودراهنگ و استانداردسازی سامانه گرمایشی ۱۵ مدرسه در استان نیز دیگر پروژه‌های ما را تشکیل می‌دهند.

  • مدارس زنجان؛ میزبان ۲۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شمار دانش‌آموزان استان از ۱۹۳ هزار نفر در سال گذشته به ۲۰۰ هزار نفر در سال جاری رسیده است که رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد 

حمید نصرتی‌قانعی-  زنجان ـ خبرنگار :بعد از خانواده، خانه اول دانش‌آموزان مدرسه است؛ جایی که پایه اصلی رشد و آموزش اجتماعی انسان‌ها در مسیر رشد و شکوفایی استعداد گذاشته می‌شود. استان زنجان ۲ هزار مدرسه با حدود ۱۹۹ هزار دانش‌آموز دارد. در این میان ۵۸۰ مدرسه با حدود هزار کلاس درس براساس قوانین جاری ساخت بناها به مقاوم‌سازی نیاز دارد.  

پایه اولی‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۲۵۵۰ مدرسه شامل ۹۱۸۴ کلاس درس اعم از دولتی و غیردولتی در استان زنجان مهیای حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید است. شمار دانش‌آموزان استان زنجان از ۱۹۳ هزار نفر در سال تحصیلی گذشته اکنون به ۲۰۰ هزار نفر رسیده است که رشد ۳درصدی را نشان می‌دهد.  ابراهیم رفیعی با بیان این‌که امسال ۱۹ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به پایه اول ابتدایی می‌روند، افزود: در حوزه آموزش ابتدایی سامانه‌ای برای تجمیع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل راه‌اندازی شده است که اطلاعات همه دانش‌آموزان در آن ثبت می‌شود. با وجود روستاهای پراکنده، استان زنجان در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، به میزان ۹۸ درصد، رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.  وی ادامه داد: امسال ۵۱۰ فرهنگی به زنجان انتقال یافتند و ۲۷۸ دانشجومعلم به‌عنوان معلمان جدید وارد سیستم تعلیم و تربیت استان می‌شوند.  

تعداد مدارس زنجان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان که حدود ۲ سال مسئولیت این حوزه را برعهده دارد، درباره وضعیت مدارس استان زنجان بیان کرد: هفته دولت امسال ۸ مدرسه با هزینه ۷ میلیارد تومان بهره‌برداری شد. همچنین امسال ۱۷ مدرسه تخریب و نوسازی شده است و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی نیز ۲۵ مدرسه با ۱۲۵ کلاس درس با ۳۱ میلیارد تومان هزینه‌کرد آماده تحویل به آموزش ‌و پرورش استان است.

جهانگیر صفری با یادآوری این‌که اکنون استان زنجان ۲ هزار مدرسه دارد که ۵۸۰ مدرسه باید تخریب و نوسازی شود (همه مقاطع تحصیلی) افزود: بیشترین تخریب و نوسازی مربوط به شهرستان‌های ابهر، خرمدره، خدابنده و زنجان است البته معنای مقاوم‌سازی آن نیست که این ساختمان‌ها دوام کافی برای تحصیل دانش‌آموزان ندارد و ممکن است روی سر آنها آوار شود، بلکه باید طبق ضوابط جدید این مدارس در مقابل حوادث طبیعی مستحکم‌تر شوند. وی در پاسخ به این سوال که آیا دانش‌آموزان این استان در مدارس خشت و گلی تحصیل می‌کنند یا نه، گفت: در استان زنجان نه تنها مدرسه خشت و گلی نداریم، بلکه ۱۳ سال قبل برای همه مدارس استان زنجان شناسنامه فنی ساختمان تهیه شد که بر مبنای آن مشخص است هر مدرسه در چه سالی، با چه نوع اسکلت و سازه‌ای، با چه مصالح و به چه تعداد کلاس و امکانات در کدام نقطه ساخته شده است یعنی اکنون در استان زنجان ۲ هزار مدرسه با شناسنامه فنی ساختمان را شناسایی کرده‌ایم و از وضعیت آن مطلع هستیم. میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۱۶/۵ و استان زنجان ۶۰/۵ است یعنی از میانگین کشوری هم بالاتر است.  

  • نوع گرمایش مدارس در فصل سرد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان درباره وضعیت پراکندگی سرانه آموزشی در استان زنجان توضیح داد: به غیر از شهرک‌های اقماری، کمبودی به لحاظ سرانه فضای آموزشی در استان نداریم. در این شهرک‌های اقماری جدید نیز سازندگان باید در زمان طراحی شهرک‌ها سرانه و فضای آموزشی مورد نیاز را تامین می‌کردند (طبق ماده ۱۸) اما تامین نشده است، البته در شهرک‌های گلشهر، ثمین، الهیه و پونک که مشکل سرانه فضای آموزشی داریم با تدابیری در پی تامین فضا و سرانه آموزشی مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان هستیم. مدارس این مناطق (مدارس ۱۲ کلاسه) در مراحل اسکلت، سفت‌کاری، دیوارچینی و مانند آن است.

صفری گفت: حتی برای تجهیز مدارس به سامانه گرمایش جدید هم اقدام کردیم و همه سامانه‌های گرمایشی مدارس استان استاندارد است (بخاری گازی یا نفتی کاربراتوری). امسال همه مدارس روستایی هم به سامانه گرمایش متناسب و جدید مانند پکیج یا موتورخانه مرکزی مجهز خواهند شد و اگر مدرسه‌ای در این حوزه کوتاهی کند خودش مسئول است.  وی ادامه داد: سال ۹۳ در استان زنجان همه بخاری‌های نفتی غیراستاندارد (چکه‌ای) جمع‌آوری و بخاری نفتی و گازی استاندارد به مدارس استان تحویل شد. ۳۳۰۰ کلاس درس که سامانه گرمایش استاندارد نداشتند، استانداردسازی شدند. امسال هم به همه مدارس روستاهای دارای علمک گاز، بخاری گازی استاندارد (هرمتیک) داده می‌شود که شامل ۱۲۲ روستا با علمک گاز و ۲۵۰ کلاس درس است. براساس ضوابط، برای مدارس با ۲ یا ۳ کلاس درس بخاری هرمتیک و بیش از آن هم موتورخانه مرکزی راه‌اندازی و نصب خواهد شد.  

  • اعتبار نوسازی و تخریب مدارس زنجان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان در پاسخ به این سوال همشهری که برای نوسازی و تخریب مدارس چقدر هزینه شد و چه میزان اعتبار برای تکمیل همه فضاها لازم است، گفت: تاکنون ۱۳۹ مدرسه تخریب و نوسازی شده است (حدود۶۰۰ کلاس درس)، اعتبار سال قبل در این حوزه حدود ۴۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد تخصیص یافت. برای اتمام همه فضاهای نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی آموزشی دولتی استان زنجان حدود۹۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به تناسب تامین اعتبار دولتی و همکاری که وجود دارد روند را پیش‌می‌بریم. از همکاری و مشارکت خیران مدرسه‌ساز نیز در این حوزه بهره‌مند شدیم و خیران مدرسه‌ساز استان زنجان در ۲۱ سال گذشته حدود ۳۰۰ مدرسه ساختند.

صفری درباره وضعیت نامناسب و شکایت مردم از ساختمان مدارس غیردولتی نیز خاطرنشان کرد: طبق قوانین موجود و جاری کشور هر مجموعه آموزشی باید از نهاد متولی آن حوزه مجوزهای لازم را برای فعالیت دریافت کند و این موضوع جدای از فعالیت مدارس غیردولتی هم نیست. امسال برای تحقق این هدف تاکنون از ۱۴۰ مدرسه بازدید شده است و به مدارس دارای شرایط مجوزهایی داده‌ایم. اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس پس از بررسی این فضاهای آموزشی به لحاظ کمیت و کیفیت، آنها را تایید یا رد می‌کند. نظر دادن درباره شرایط آموزش هم برعهده اداره کل آموزش ‌و پرورش استان است و صلاحیت‌های این حوزه را آنها باید تایید یا رد کنند. در بررسی نوسازی مدارس برای صدور مجوز استحکام بنای فضای آموزشی، ظرفیت بنا برای آموزش و نوع کاربری و مانند آن بررسی می‌شود.  

  • تجهیز مدارس با کمک خیران مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان درباره وضعیت تجهیز مدارس زنجان به امکانات مورد نیاز تحصیل گفت: برای تامین تجهیزات مدارس استان زنجان، سال قبل ۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته‌ایم و امسال نیز حدود ۴ میلیارد ‌تومان داریم. سال قبل کل اعتبار را تخصیص دادند، اما امسال تاکنون مقدار تخصیص تعمیر و تجهیز مدارس مشخص نیست و قبل از آن باید موافقت‌نامه‌ها مبادله شود.

جهانگیر صفری اظهار کرد: سال قبل استان زنجان ۱۹۰ هزار دانش‌آموز داشت و امسال تعداد دانش‌آموزان ۹ هزار نفر بیشتر شده است. باید به تناسب آن در فضای آموزشی نیز تغییر ایجاد شود که متناسب با آن از سال‌های قبل برای تامین اعتبارها برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم و استاندار، فرمانداران، خیران مدرسه‌ساز، نمایندگان مردم در مجلس و همچنین معاون وزیر در حوزه نوسازی مدارس همکاری و تعامل همه‌جانبه‌ای برای تامین اعتبارها داشتند به طوری که اعتبارات ملی این حوزه ۴۰۰ درصد و اعتبار استانی ۴۷ درصد رشد داشت.

سال قبل برای نخستین بار در حوزه نوسازی مدارس استان زنجان ۵۲ طرح آموزشی را آغاز کردیم. وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز نیز مشارکت و همکاری مناسب داشتند که باید از آنها تشکر کرد. هرجا طرحی را خیر مدرسه‌ساز آغاز کرد و تا مرحله‌ای از ساخت پیش برد و بیش از آن امکان ادامه نداشت با همکاری آموزش و پرورش آن طرح به صورت مشارکتی و خیری به بهره‌برداری و استفاده آموزشی رسید.

کد خبر 455959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha