مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. استان همدان با تقدیم ۸ هزار شهید، ۱۷ هزار ایثارگر و جانباز و هزار آزاده نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشته است.

دفاع مقدس

 به گزارش همشهری، آسمان استان همدان در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ بار مورد تجاوز ارتش عراق قرار گرفت و در حدود ۸۰۰ نفر به خاک و خون کشیده و ۱۶ هزار واحد مسکونی نیز تخریب شدند. نمونه این افتخار آفرینی غیورمردان این سرزمین پرواز و غرش خروشان هواپیمایی جنگی دلاورمردان پایگاه سوم شکاری شهید محمد نوژه از آسمان همدان است که روزگار را بر متجاوزان بعثی تنگ کرد و اجازه نداد متجاوزان قدمی از قدم در پهنه خاک ایران اسلامی بردارند؛ آنها را به قلب خاک عراق تاراندند؛ تا دیگر متجاوزی جرات تعدی به این آب و خاک نداشته باشد.

تقدیم ۲۷۵۶ شهید و ۶ هزار جانباز گویای نقش پررنگ رزمندگان قزوینی در دوران دفاع مقدس است. بسیجیان، رزمندگان و سپاهیان استان قزوین نیز در این دوران با حضور در لشگرها و گردان‌های مختلف از جمله گردان عاشورا، علی ابن ابیطالب (ع) و تیپ قزوین در عملیات‌ها خط شکن بودند که دلاورمردی‌های شهدایی همچون بابایی، لشگری، حسن پور و سردار آزادگان حجت الاسلام ابوترابی نمونه بارز و افتخاری برای نسل‌های آینده کشور و به ویژه استان قزوین است. استان زنجان ۲۸۶۱ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است. استان زنجان همواره با رزمندگانش در دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود، چرا که رزمندگان زنجانی خط شکن و غواصان دریا دل در این دوران امروز افتخار مردم زنجان در جهان هستند. رزمندگان غواص زنجانی در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ نقش چشمگیری داشتند.

کد خبر 455803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha