همشهری آنلاین: نشست‌های «ناگفته‌های جنگ» ​همزمان با هفته دفاع مقدس در خانه اندیشمندان علوم انسانی واکاوی می‌شود.

واكاوي ناگفته‌های جنگ در خانه اندیشمندان علوم انسانی

گروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به مناسبت هفته دفاع مقدس سلسله نشست‌هایی را با عنوان کلی «ناگفته‌های جنگ» برگزار می‌کند. در این نشست‌ها تلاش شده به نگاهی عمیق در حوزه‌هایی که عموما در آنها به جنگ هشت‌ساله توجه شده دامن زده شود: حوزه‌هایی چون ادبیات دفاع مقدس، سینمای دفاع مقدس و تاریخ‌نگاری جنگ تحمیلی.
 
نشست‌های «ناگفته‌های جنگ» با حضور چهره‌هایی چون مرتضی سرهنگی، احمدرضا درویش، جعفر شیرعلی‌نیا، محسن رفیق‌دوست و... تلاش دارد تاملاتی انتقادی را نسبت به روایت‌های متعارف از جنگ رقم بزند.

این سلسله نشست‌ها از روز شنبه ۳۰ شهریور ماه تا روز سه‌شنبه ۲ مهر ماه در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان شهید استاد نجات‌الهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو برگزار خواهد شد. ساعت آغاز همه این نشست‌ها ۱۷ خواهد بود و حضور در آنها برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
 
شنبه ۳۰ شهریور، خانه اندیشمندان علوم انسانی، میزبان «مرتضی سرهنگی» و «رضا ایران‌منش» خواهد بود تا موضوع «ادبیات جنگ، بازتاب واقعیت یا روایت؟» را به بحث و گفت‌وگو بگذارند.
 
یکشنبه ۳۱ شهریور هم دومین نشست از سلسله نشست‌های «ناگفته‌های جنگ» با عنوان «سینمای جنگ، بازتاب واقعیت یا خیال» با حضور و سخنرانی «احمدرضا درویش»، «رضا درستکار» و «حسن برزیده» برگزار خواهد شد.
 
روز سوم، دوشنبه ۱ مهر ماه مخاطبان نشست‌های «ناگفته‌های جنگ» از «فرج‌الله برات‌پور و حسین خلیلی» سخنانی یا موضوع «پرواز بر فراز آسمان (خاطرات خلبانان جنگنده نیروی هوایی)» خواهند شنید.
 
نشست چهارم و پایانی این سلسله نشست‌ها هم با موضوع «فراز و فرود فرماندهی جبهه ایران در جنگ و اختلافات ارتش و سپاه» با حضور جعفر «شیرعلی‌نیا» و «محسن رفیق‌دوست» برگزار خواهد شد.
 
علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر درباره این نشست‌ها می‌توانند با راه‌ارتباطی درج شده در پوستر برنامه، با خانه اندیشمندان علوم انسانی تماس برقرار کنند. 

کد خبر 455703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha