همشهری آنلاین: هزاران دانش آموز با حضور در خیابان‌های استرالیا و دیگر کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه اعتصاب جهانی دانش آموزان در اعتراض به تغییرات آب و هوایی را آغاز کردند.

اعتراض جهاني دانش آموزان به تغییرات آب و هوایی

به گزارش یورونیوز، شرکت کنندگان در این تظاهرات در آستانه اجلاس سازمان ملل متحد درباره آب و هوا خواستار اقدام موثر رهبران جهان علیه گرمایش زمین شدند.

تصاویر منتشر شده از تظاهرات روز جمعه در استرالیا نشان دهنده حضور گسترده جوانان و نوجوانان این کشور در تجمعات شهرهای مختلف است.

تظاهرات روز جمعه که قرار است در حدود ۱۵۰ کشور جهان برگزار شود به دعوت گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی مدافع محیط زیست صورت می گیرد. او قرار است در جمع تظاهرکنندگان شهر نیویورک که به سوی مقر سازمان ملل متحد در این شهر حرکت خواهند کرد، حاضر شود.

گرتا تونبرگ در واکنش به تظاهرات شهر سیدنی در صفحه توئیتر خود از حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان استرالیایی تجلیل کرد.

شرکت کنندگان در تظاهرات تایلند به ساختمان وزارت محیط زیست این کشور یورش بردند. این در حالی است که معترضان به تغییرات آب و هوایی در چین اجازه تظاهرات نیافته اند.

یکی از تازه‌ترین گزارش‌های دانشمندان درباره تغییرات اقلیمی نشان می دهد که دمای هوای کره زمین به طور میانگین تا سال ۲۱۰۰ میلادی هفت درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۵۰ شمار افرادی که به دلیل خشکسالی‌های شدید، وقوع طوفان‌های سهمگین، آتش سوزی‌های جنگلی و جاری شدن سیل به کمک‌های بشردوستانه احتیاج خواهند داشت دو برابر خواهد شد.

  • بلژیک

دانش آموزان و جوانان بلژیکی که از پیشگامان سلسله راهپیمایی های آب و هوایی در اروپا بوده اند خود را برای شرکت در یک راهپیمایی بزرگ دیگر آماده کرده اند.

این در حالی است که روز یکشنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک، روز بدون خودرو اعلام شده است.

به دلیل اختلال ترافیکی زیادی که احتمالا راهپیمایی این روز در بروکسل ایجاد می کند، شهرداری این شهر مجبور به بستن چند تونل و پل در مرکز شهر شده است. پیش بینی می شود که رفت و آمد در چند خط مترو و تراموای بروکسل نیز مختل شود.

  • فرانسه

اعلام راهپیمایی روز جمعه مقام های فرانسوی را بیش از هر شهر اروپایی دیگری به تکاپو واداشته است.

به دلیل همزمانی این راهپیمایی با روزهای میراث فرهنگی و نیز چهل و پنجمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها، شمار زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه به حال آماده باش در آمده اند. نیروهای پلیس ضد شورش از شامگاه پنجشنبه در نقاط مختلف مرکز شهر پاریس و به ویژه در خیابان معروف شانزه لیزه و اطراف آن مستقر شدند.

جلیقه زردها که از چند ماه پیش حضور بسیار کمرنگ تری در خیایان های فرانسه پیدا کرده بودند، احتمالا فردا شنبه با شمار بیشتری از شهروندان معنرض به خیابان خواهند آمد.

کد خبر 455627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha